آپارتمان نشینی یکی از درگیری های زندگی امروزه در شهرهاست که با رعایت تام قوانین زندگی جمعی می توان گامی به سوی رفع آن برداشت.

امیر لطفی حقیقت استاد دانشگاه و روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی افراد جامعه به سوی آپارتمان ها پناه آورده و شهرها پر از آسمان خراش شده است.

وی افزود: مشکلات زندگی آپارتمان نشینی از زمانی آغاز شد که خانواده ها همچنان پیرو زندگی سنتی بودند و با تأیید اقتصادی زندگی در آپارتمان بحث فرهنگی و پدیدار شناختی آن به فراموشی سپرده شد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مهاجرت های درون شهری، آپارتمان نشینی را به اوج خود رساند و خانواده ها را با مشکلاتی از جمله عدم سازگاری و تعامل با همسایگان، دوری از طبیعت و خلاقیت فرزندان و غیره روبرو کرده است.

لطفی حقیقت افزود: برای رفع و کنترل مشکلات آپارتمان نشینی می توان با فرهنگ سازی به سوی تغییر سبک زندگی و گذشت از خانه های سنتی، آپارتمانها را بپذیریم.

وی با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی و فضای باز اینترنت برای ایجاد آموزش صحیح در افراد خانواده، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی های مناسب تفریحی و ورزشی در خانواده انرژی منفی را از خود دور کرده و با ترمیم روابط عاطفی تأثیر آن را بر رفتار به حداقل برسانیم.

لطفی حقیقت در پایان گفت: زندگی در آپارتمان ها در کنار تأثیر بر رفتار اعضای خانواده، سکونتی جمعی محسوب می شود که با رعایت اصول و قوانین ویژه آن می توان از به وجود آمدن تنش جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار