ارومیه؛

نقش مهم روحانیان در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به این مطلب گفت: روحانیان می توانند با راهنمایی خود مردم را به مصرف بهینه آب به خصوص در بخش کشاورزی دعوت کنند.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نشست هم اندیشی ستاداحیای دریاچه ارومیه با روحانیون و مبلغان دینی با حضور فرماندار و جمعی ازمسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان بوکان برگزار شد، سیدزین العابدین قمری با بیان اینکه همکاری و مشارکت همگانی، در سایه همت مبلغان و روحانیان محقق می شود، افزود: با صرفه جویی 40 درصدی آب در بخش کشاورزی آ می توان در احیای دریاچه ارومیه قدم های اساسی برداشت.

وی در خصوص پیامدهای زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه اضافه کرد: با خشک شدن دریاچه ارومیه و به تبع آن ایجاد ریزگردها و طوفانهای نمکی به طور مستقیم زندگی، سلامت و معیشت پنج میلیون نفر جمعیت ساکن حوضه آبریز دریاچه ارومیه تهدید می شود.

قمری ادامه داد: روحانیان با توجه به جایگاه و قدرت نفوذ کلامی که در بین مردم دارند، می توانند درخصوص استفاده صحیح آب در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و سوق دادن کشاورزی به سمت کاشت محصولات کشاورزی کم آب بر و استفاده صحیح از منابع آب موجود در برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشند.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه روحانیان در جامعه گفت: تاثیر گذارترین نیروهای جامعه روحانیان هستند و نقش آنها در اجتماع بسیار مهم است.

جمال خسروی افزود: روحانیان در امر تبلیغ دارای ایده ها و نظرات مختلفی هستند که در راستای کمک به دریاچه و همراهی و همگام ساختن مردم در جهت احیا می توانند اقدامات موثری را انجام دهند.

وی اظهار کرد: استفاده بی رویه از مصرف آب و وجود 40 هزار حلقه چاه غیر مجاز در منطقه آذربایجان غربی باعث به وجود آمدن بحران بی آبی شده که باید برای این امر مهم چاره ای اندیشیده شود.

وی در خصوص پیامدهای زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه اظهار کرد: خشک شدن دریاچه باعث افزایش بیماری ریوی و خونی خواهد شد و در این ارتباط چهار استان کشور را درگیر خواهد کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.