شیراز؛

راه ‌اندازی تشکل آب‌ بران در استان فارس برای نخستین‌ بار در کشور

مدیریت منابع آبی در شش دشت بحران ‌زده این استان با مشارکت مردم انجام می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد بهجت حقیقی مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: فارس به عنوان نخستین استان جلسه استانی کار گروه مدیریت آب با محوریت پیاده‌ سازی الگوی مشارکتی منابع آب را تشکیل داده است.
بهجت حقیقی افزود: در راستای تحقق این هدف تشکل ‌های آ‌ب بران استان فارس زیر نظر مدیریت تعاونی‌ های تولید استان به قصد فعالیت‌ های تخصصی در حوزه آب تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه در گام نخست برای تشکیل این تشکل باید بودجه مناسب اداره آن از طریق اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی یا وزارت نیرو تامین شود بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌ های اصلی تشکل‌ های تولیدی فعالیت ‌های فنی است باید بخشی از اعتبارات آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی به این حوزه اختصاص یابد.
بهجت حقیقی با بیان اینکه تشکل آب‌ب ران با مدیریت مردمی اداره می‌شود و افزایش سطح بهره‌وری و مدیریت منابع آب از مهم‌ترین اهداف آن است گفت: مدیریت مشارکتی آب در شش دشت استان فارس به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح در دشت‌ های شهرستان شیراز، جهرم، ارسنجان، مهر، سروستان و قیر و کارزین اجرا می‌شود.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح مدیریت مشارکتی آب انتخاب شده است تصریح کرد: تعامل مطلوب میان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و آب منطقه ‌ای فارس نقطه قوتی برای اجرای این طرح است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار