شیراز؛

هزار واحد صنعتی از تسهیلات بهره‌ مند می شوند

14 هزار واحد صنعتی به بانک‌ ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا سلیمانی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران گفت: مهم‌ترین برنامه امسال دولت برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید است که بر اساس هدف گذاری انجام شده بیش از 12 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.
سلیمانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی در دستور کار بانک‌ ها قرار گرفته است افزود: این تسهیلات برای 10 هزار واحد صنایع کوچک که تولید شان کمتر از ظرفیت بوده یا متوقف شده است و دو هزار طرح صنعتی بالای 60  درصد پیشرفت که با دریافت تسهیلات به چرخه تولید باز می‌گردند اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات  از اواخر اردیبهشت و با فعالیت سامانه بهین ‌یاب آغاز شده است بیان کرد: براساس برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته مقرر شد در تأمین مالی واحد های کوچک حداکثر همکاری لازم معمول شود و در صورت کسری، وثائق مورد نیاز واحد های صنعتی از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌ گذاری تأمین شود.
سلیمانی ادامه داد: بانک‌ ها موظف شده‌اند در فاصله زمانی دو هفته پرونده ‌های ارجاعی از سوی کارگروه ‌های استانی را بررسی و نتیجه را به متقاضیان اعلام کنند.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران روند پرداخت تسهیلات را خوب ارزیابی کرد و گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در فاصله حداکثر سه ماه مانده به پایان سال این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود تا شاهد اثرات آن در اقتصاد کشور باشیم.
سلیمانی در ادامه از برنامه‌ ریزی این سازمان به منظور آموزش برای 100 هزار نفر از شاغلان واحد های صنعتی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: این آموزش‌ ها در بخش ‌های مدیریتی، مهارتی و ضمن کار به واحدهای صنعتی ارائه می‌شود.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بین 80 تا 100 درصد از هزینه این آموزش ‌ها توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران یارانه پرداخت می‌شود تصریح کرد: سهم  استان فارس از این آموزش ‌ها بیش از پنج هزار و 500 نفر است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار