برنج ارزان شد/ نرخ خرید تضمینی عادلانه نیست

نائب رئیس انجمن برنج گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو برنج درجه یک با کاهش دو الی سه هزار تومانی در مقایسه با دو ماه گذشته به مرز 8 هزار و 500 تومان رسیده است.

علی اکبریان نائب رئیس انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت تولید محصول اظهار داشت:  با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و بارش های مستمر پیش بینی می شود که 2 هزار و 200 الی 2 هزار و 300 تن برنج در کشور تولید شود.

وی با اشاره به وضعیت قیمت گفت: همه ساله زمان برداشت محصول شاهد کاهش قیمت هستیم و هم اکنون نیز نرخ هر کیلو برنج در مقایسه با دو ماه گذشته 2 الی 3 هزار تومان کاهش یافته است.

اکبریان ادامه داد:  در حال حاضر با توجه به کاهش نرخ محصول، هر کیلو طارم درجه یک در مازندران 8 هزار و 500 الی 8 هزار و 700 تومان و با 10 درصد خرده 7 هزار و 700 تومان به فروش می رسد.

وی در خصوص اختلاف قیمت برنج از شالیزار تا فروشگاه ها بیان کرد: مدیریت فروش و سودجویی واسطه ها و فروشندگان تنها دلیل اصلی این اختلاف قیمت است که بایستی بازرسین و دستگاه های مربوطه بر این امر نظارت داشته باشند.

نائب رئیس انجمن برنج با اشاره به خرید تضمینی محصول عنوان کرد: دولت نرخ خرید تضمینی هر کیلو اقلام شیرودی را 3 هزار و 680 تومان اعلام کرده که با این کشاورزان راغب به فروش محصول نیستند از این رو می بایست دولت در راستای حمایت از کشاورزان خرید توافقی را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار