استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی بانوی فرهیخته در استان، بر لزوم بهره گیری حداکثری از این ظرفیت در اجرای برنامه های مشهد 2017 تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیدار با معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری، تصریح کرد: زنان ارکان اصلی نهاد خانواده هستند و با توجه به تاکیدات انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام بر اهمیت نقش زنان در جامعه، باید فضا را برای حضور آنان در تمامی عرصه ها فراهم کرد.

وی افزود: مشهد 2017 فرصت مغتنمی برای توسعه تعاملات بین کشورهای اسلامی در قالب دیپلماسی عمومی است و باید برنامه های مخصوص بانوان در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی در قالب برنامه های 52 هفته فرهنگی این مناسبت تعریف شود.

رشیدیان تصریح کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در استان برای کاهش این آسیب های اجتماعی به ویژه در بخش زنان صورت گرفته است.

وی گفت: ساماندهی زنان سرپرست خانوار، برنامه ریزی و نهادینه کردن آموزش های سبک زندگی در حاشیه شهر مشهد از جمله اصلی ترین برنامه های در دستور کار است.

شهین دخت مولاوردی، معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری نیز در این دیدار به تبیین اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت.

وی افزود: باید با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود در بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد می توان تسهیلاتی را برای زنان آسیب دیده فراهم کرد.

مولاوردی خاطرنشان کرد: دولت برای پیشبرد اهداف تعیین شده در حوزه زنان و خانواده نیازمند حضور جدی خیران است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.