اسدی در نطق میان دستور مجلس:

منابع توسعه شهر بابک، نصیب قدرت‌طلبان می‌شود

نماینده مجلس گفت: پول‌های فراوان، نصیب کسانی می‌شود که به نحوی قدرت را در دست داشته و هرکجا صلاح بدانند، هزینه می‌کنند.

منابع توسعه شهر بابک، نصیب قدرت‌طلبان می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اسدی نماینده شهر بابک در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهر بابک با داشتن معادن مهمی چون مس و فیروزه سهم بسزایی از تولید را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: معادن مس خاتون آباد از معادنی است که دولت آن را بنا نهاده و از آنجایی که کارخانه مس خاتون آباد با تکنولوژی روز دنیا همراه نبوده است، آلودگی‌های زیست محیطی برای این شهر در پی دارد.

نماینده شهر بابک با اشاره به این نکته که مشکلات این چنینی با هزینه‌های مادی جبران نمی‌گردد اظهار داشت: دولت بایستی برای رفع مشکلات دشت خاتون آباد اقدام فوری کند و هزینه‌های مادی جبران کننده این مشکلات نیست.

وی با اظهار به اینکه سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان بابک در سالهای آینده شور می‌شوند ادامه داد: در آب سفره‌های زیرزمینی این شهرستان به دلیل مجاورت برخی از این چاه‌ها با تپه‌های نمکی ،  آب شور به سفره‌های زیرزمینی شده هجوم آورده و در سالهای آینده آبی برای شهرستان باقی نخواهد ماند.

اسدی ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک 40 سال است آب صنعت مس سرچشمه از سفره‌های آب زیرزمینی شهر بابک تأمین می‌گردد پول‌های فراوانی نصیب کسانی می‌شود که به نحوی قدرت را در دست داشته و هرکجا صلاح بدانند هزینه می‌کنند  و منابع آبی بدون اینکه در این مدت صرف توسعه و زیرساخت شهرستان بابک بشود در جاهای دیگری هزینه می‌شود و باعث بی‌پناهی و بدون توسعه ماندن مردم شده و هر روز مهاجرت در این شهر بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به وجود معادن گسترده و ظرفیت‌های متنوع در شهرستان بابک عنوان کرد: اگر اندک توجهی به این ظرفیت‌ها می شد امروزه 3 هزار بیکار را در خود جای نمی‌داد و متأسفانه هیچ کس پاسخگوی مشکلات در این شهرستان نیست.

اسدی ادامه داد: وجود سرشار معادن نصیب کسانی می‌شود که در شهرستان حضور ندارند و حتی ریالی از درآمدهای آن در بانک‌های شهرستان جهت حداقل گردش پولی واریز نمی‌گردد و پول‌ها سراز جاهای دیگر در می‌آورد.

نماینده شهرستان بابک با عنوان اینکه جاذبه‌های فراوان گردشگری و باستانی در این شهر وجود دارد افزود: وجود آثار باستانی مختلف و قرارگرفتن شهرستان در جاده ترانزیتی بندرعباس باعث ایجاد شرایط استثنایی برای سرمایه گذاری در این بخش گردیده و مردم شهرستان با آغوش باز از این سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند و نیاز است که مسئولین میراث فرهنگی در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار