مشهد؛

افزایش میل و رغبت کشاورزان به تحویل گندم

سیاست‌های دولت در سال‌های گذشته سبب شده تا خرید تضمینی گندم و افزایش میل و رغبت کشاورزان به تحویل گندم خود به سیلوها افزایش یابد.

افزایش میل و رغبت کشاورزان به تحویل گندمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌رضوی در دیدار با معاون استاندار خراسان‌رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: تاکنون ۲۰۵ میلیارد تومان در قالب خرید تضمینی گندم به کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شده است که با پیگیری انجام شده بقیه مطالبات به ‌زودی پرداخت می‌شود.

ایرج حسن‌پور با بیان اینکه میزان خرید گندم امسالنسبت به پارسال بیش از 26 درصد رشد داشت،افزود: متوسط قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم با محاسبه 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید 12 هزار و 705 ریال اعلام شده که میانگین قیمت خرید گندم در خراسان رضوی بیش از قیمت تعیین شده به ارزش هر کیلوگرم 12 هزار و 760 ریال بوده است.

حسن‌پور با اشاره به ذخیره سازی گندم در سیلوهای دولتی و بخش خصوصی ،افزود: با توجه به نیاز استان به افزایش حجم انبارهای ذخیره سازی طرح ساخت دو سیلو در شهرستان‌های سبزوار با ظرفیت 20 هزار تن و فیروزه با ظرفیت 50 هزار تن در دستور کار قرار گرفته که برای تکمیل آنها 40 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.