یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفت: در صورت لزوم، اقدام‎های لازم در خصوص طولانی شدن نبرد در سوریه اتخاذ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده در پنج سال اخیر از هیج اقدامی برای حمایت از گروه‎های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق فروگذار نکرده است؛ اما به‎ راستی کاخ سفید در پس این پشتیبانی همه جانبه از معارضان افراط‎گرای منطقه به دنبال چه اهدافی است؟ 

بررسی سیر تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا در سال‎های گذشته حکایت از آن دارد؛ با خروش امواج سهمگین بیداری اسلامی بین ملل عرب منطقه در روزهای پایانی سال2010 ،بطور کلی گرایشی به تفکرات تکفیری - صهیونیستی در جریان این انقلاب‎ها دیده نشد. چرا که هدف مردم منطقه از انقلاب‎های مذکور استقرار یک نظام مردم سالار و مستقل از دولت‎های دست نشانده غرب بود. سلسله تغییرات در عقاید اعراب بپاخاسته بدان معناست؛ ترسیم مدل جدید کشورهای عربی به لحاظ ساختاری با الگوی دلخواه واشنگتن و تل‎آویو کاملا متفاوت است و این ترجمه‎ای روا از اضمحلال فاشیسم 70 ساله رژیم صهیونیستی می‎باشد. 

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

بنابراین نظام سلطه به خیال موهوم خود، بکارگیری  عروسک‎های کوکی تروریست را دستور کار خویش قرار داده و به راه‎ اندازی سمفونی جنگ نیابتی مبادرت کردند. حال که نفس جبهه تروریسم دولتی بین‎الملل در مواجهه با سد محور مقاومت به شماره افتاده است؛ سردمداران غربی آن در لکنت زبانی آشکار کاسه چه کنم به دست گرفته و هر دم یک سناریو از زیر میز خود بیرون می‎آورند.

آنگاه که شیطان لب به اعتراف می‎گشاید

در یکی از تازه‎ترین اظهارات ضد و نقیض و جنجالی دولتمردان آمریکایی، یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفت: واشنگتن سعی دارد با روسیه در مورد سوریه برای تحقق بخشیدن به اهداف مشترک همکاری کند؛ اما در صورت شکست این همکاری آماده است تا اقدام‎های لازم در خصوص طولانی شدن نبرد در سوریه را اتخاذ کند.

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

به نظر می‎رسد که "روبرت مالی" هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا که معاون رییس جمهوری آمریکا نیز است، با این اظهارنظر در صدد هشدار به روسیه برآمده است که اگر همکاری میان دو طرف شکست بخورد، آمریکا به کمک‎های تسلیحاتی خود به مخالفان سوریه ادامه خواهد داد. هر چند می‎داند این موضوع منجر به طولانی شدن جنگ تا زمان نامشخصی خواهد شد.

روبرت مالی در گفت‎وگو با مجله فارین پالیسی خاطرنشان کرد: واشنگتن آماده است تمام تلاش خود را بکار ببرد تا " نظام سوریه به موفقیت دست نیابد."!؟ وی در عین حال افزود که اهداف شناخته شده مسکو و واشنگتن در مورد سوریه با هم مطابقت دارد.

این مقام کاخ سفید گفت: "روسها عنوان داشته‎اند؛ مخالف انتقال حاکمیت سیاسی در سوریه نیستند اما می‎خواهند مانع از فروپاشی نهادهای حاکم و کشور و پیروز شدن گروه‎های مسلح در سوریه شوند. آنها همچنین خواهان متعهد ماندن به آتش بس هستند اما با سوء استفاده گروه مسلح النصره از این آتش بس مخالفند و ما در خصوص این دو موضوع با آنها اتفاق نظر داریم."

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به ‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

این مقام آمریکایی در عین حال خاطرنشان کرد: آمریکا درصدد است، با روسیه در زمینه توقف حملات هوایی جنگده‎های سوریه به شهروندان و مخالفان و مبارزه با داعش و النصره و آغاز فرآیند سیاسی تلاش و همکاری کند. هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا همچنین گفت: عوامل بسیاری وجود دارد که شک و تردید ما را نسبت به موفقیت آمیز بودن این تلاشها برمی‎انگیزد از جمله مسکو با اعمال فشار لازم به بشار اسد رییس جمهوری سوریه مخالفت‎می کند.

کمک‎های نظامی آمریکا به گروه‎های مسلح در سوریه!؟

وی در ادامه می‎افزاید: ما به صراحت می‎گوییم، موضع مسکو هر چه باشد ما به کمک های نظامی خود به مخالفان سوریه ادامه خواهیم داد و دولت سوریه پیروز نخواهد شد. البته این سناریو برای ما و ملت سوریه بهترین نیست زیرا جنگ ادامه خواهد یافت و البته این سناریو برای روسیه نیز بهترین نیست زیرا خود را درگیر یک جنگ در حال گسترش خواهد یافت.

روبرت مالی در راستای سیاستهای یک بام و چند هوای واشنگتن نسبت به مسایل منطقه اذعان کرد: ارسال سلاح به مخالفان سوریه متوقف نخواهد شد که این امر به معنای آن است؛ جنگ در آینده نزدیک متوقف نخواهد شد. این مقام کاخ سفید گفت: البته گزینه دخالت نظامی مستقیم نیز وجود دارد تا از رنج و محرومیت ملت سوریه کاسته شود هر چند در صورت تحقق چنین جنگی، این موضوع به نبرد با نظام سوریه شدت خواهد بخشید و آمریکا به طور مستقیم درگیر جنگی خواهد شد که تا کنون آن را به طور وکالتی پیش برده است.

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

وی در پایان ادعا کرد که سوریه و جهان بدون بشار اسد رییس جمهوری سوریه، وضعیت بسیار بهتری خواهند یافت و در عین حال افزود که این بدان معنا نیست که جهان و سوریه نیز با وجود گروه های مسلح که در حال گسترش حملات و سلطه خود هستند، وضعیت بهتری خواهند یافت.

پاسخی بر زیاده‎خواهی کاخ سیاه؛ مشت آهنین محور مقاومت بر ملاج تروریستها

اما در آخرین تحولات میدانی با محوریت دمشق، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روستاهای القراصی و تل العماره و شهرک العماره در حومه جنوبی حلب را پاکسازی کردند و دهها عنصر تروریست را به هلاکت رساندند.

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

منابع نظامی اعلام کردند: ارتش و ائتلاف سوری با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش سوریه سه ستون از تانک‎های گروههای مسلح در محورهای حرکتشان در حومه غربی حلب را منهدم کردند و هفتاد تن از مزدوران غربی را به درک واصل  نمودند. در این عملیات همچنین یک فروند تانک و دو موشک انداز و سه توپ متعلق به گروههای معارض در منطقه دانشکده‎های نظامی واقع در جنوب غربی حلب متلاشی شد. علاوه بر این، جبهه مقاومت سوریه توانست، چند خودروی نظامی تکفیری‎ها در روستای "زردنه" در حومۀ ادلب را نیز منهدم کنند.

کلید طلایی در دست کدام یک از حرامیان است؟!

پس از شکستهای متوالی تروریستها از نیروهای سوری که در پی آن تلفات سنگینی را متحمل شده‎اند،مدتی است به جان همتایان خود افتاده و به نوعی عقده‎گشایی می‎کنند. طی چند روز گذشته شماری از کاربران هوادار گروه تروریستی جبهه النصره در شبکه اجتماعی توئیتر حمله شدیداللحنی به حسام سلامه یکی از سرکرده های نظامی جنبش تروریستی احرار الشام آغاز کردند.

 این حمله پس از هجوم حسام سلامه علیه طارق عبدالحلیم و ابوقتاده و هانی السباعی نظریه پردازان تشکیلات تروریستی القاعده صورت گرفت. کاربران جبهه النصره نوشتند که حسام در میدان نبرد فرماندهی را برعهده ندارد بلکه در ترکیه اقامت دارد و فقط در رسانه های گروهی ظاهر می شود. آنان او را به دروغگویی در هنگام سخن گفتن از نبرد داعش در دیرالزور در دو سال پیش متهم کردند.

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

آنها افزودند: در نبرد با داعش در منطقه الشرقیه کسی نام حسام سلامه را نشنیده بود و جنبش احرار الشام جنگجویان جبهه النصره را در آن دوران در نبرد با داعش تنها گذاشتند.
هواداران جبهه النصره جنبش احرار الشام را مورد حمله قرار دادند و خاطرنشان کردند که هم اکنون یک نسل سست و بی‎مایه بر این جنبش حکومت می کند که تمام هم و غم آنها قدرت و نفوذ است. برخی از کاربران خواستار کنار گذاشتن حسام سلامه از احرار الشام و برخی دیگر خواستار کشتن وی شدند زیرا به گفته آنان از دیرباز کینه القاعده را به دل داشته است.

از سوی دیگر جر و بحث دیگری در میان تروریست‎های ساکن حلب و ادلب شعله‎ور شده است. ابراهیم شاشو یکی از نزدیکان عبدالله المحیسنی تروریست سعودی گروه‎های تروریست در حلب را مورد حمله قرار داد و گفت که تنها هم و غم آنان ظاهر شدن در برابر دوربین هاست. ابراهیم سلقینی پاسخ شاشو را داد و با تمسخر از او پرسید: آیا جنگجویان حلب به همراه جیش الفتح وارد بهشت می شوند یا ارتش آزاد؟ 

دلدادگی از غربی‎ها، وادادگی از حرامی‎ها

اگر به نوع ادبیات سیاسی دولتمردان واشنگتن بویژه در ماه‎های اخیر توجه کنیم، تناقضات آشکار و بی‎برنامگی محض را در آن درک خواهیم نمود. امروز چیدمان سیاسی منطقه، تمامی معماری سی سال گذشته ایالات متحده و هم‎پیمانانش را بر سر آنها آوار ساخته و موجبات سردرگمی غرب را فراهم می‎آورد. مقامات کاخ سفید از یک طرف بر مبارزه با تروریسم تاکید دارند و از طرفی دیگر حتی از خطاب قرار دادن گروههای معارض سوری با نام تروریست واهمه دارند. غربی‎ها همواره تروریستها را با نام اسلام‎گرایان، مخالفان بشار اسد، گروههای مسلح، میانه رو و...
یاد می‎کنند.

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

حال باید پرسید، عظم آمریکا در مبارزه با کدام یک از تروریست‎ها جزم شده است. علوم سیاسی این نوع از جهت‎گیری راهبردی در نظام بین‎الملل را بعنوان گفتمان پارادوکسیکال ( دوگانه یا مخالف هم ) می‎شناسد. گفتمانی که تنها از سیاست‎های خصمانه و امپریالیستی شیطان بزرگ، آمریکا نشأت گرفته است. جالب است در همین گفتمان چند وجهی حاکمان غرب، آبروی نداشته خود را نیز به حراج می‎گذارند. اکنون ایالات متحده در اوج گستاخی از تمایل خود بر ادامه خون‎ریزی مردم بی‎گناه سوریه تاکیده کرده و با افتخار این موضوع را رسانه‎ای می‎کنند.

با وجودی که در چند روز گذشته تروریستها دائما در حال تار و مار شدن هستند و فرار را بر قرار ترجیح می‎دهند، معاون رییس جمهوری آمریکا صحبت از ادامه جنگ در سوریه را به میان می آورد. تمامی اسناد و شواهد چه در حوزه نظامی و چه در عرصه سیاسی روایت از شکست قریب الوقوع جبهه تروریستی غربی - عبری - عربی دارد.

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

از این رو چندان هم جای تعجب ندارد که شیطان لب به اعتراف می‎گشاید و اذعان می‎دارد؛ عملا تمایلی به اتمام جنگ ندارد و حال که تاکنون بصورت وکالتی بحران منطقه را مدیریت می‎کرده، در صدد است بطور مستقیم وارد میدان شود.

وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

تردیدی نیست که وارونگی سیاسی غرب با محوریت کاخ سفید؛ در هیچ یک از سناریوهای خود برنده نشده و پیش‎بینی می‎شود، در ماه‎های آتی ائتلاف غرب در مواجه با اتحاد و سد مقتدر، جمهوری اسلامی ایران - روسیه- سوریه - عراق و بزودی ترکیه بکلی در یک شکست متضحانه از هم متلاشی شود.

گزارش از محمدرضاشجاعیان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار