اهواز؛

کمبودآب دربخش صنعت دزفول

مدیر شهرک ها و نواحی صنعتی دزفول گفت:کمبود آب تاثیر نامطلوبی بر سرمایه گذاری در این شهرستان گذاشته است که باید مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،علیمردان جعفری در نشست ستاد گرامی داشت هفته دولت دزفول کمبود آب را یکی از مهمترین مشکلات بخش صنعت دزفول عنوان کردوگفت  :کمبود آب تاثیر نامطلوبی بر سرمایه گذاری در این شهرستان گذاشته است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت:درختان و فضای سبز محوطه شهرک صنعتی به دلیل نبود آب خشک شده ه این امر تصویر نامطلوبی از شهرک صنعتی دزفول در ذهن سرمایه گذاران تداعی کرده است ضمن اینکه سرمایه 200 میلیاردی که در فضای سبز این مجموعه در مدت پنج سال گذشته هزینه شده کاملا نابود شده است که انتظار می رود بصورت جدی تری با این موضوع برخورد کرد.

مدیر شهرک صنعتی شماره 2،3 و نواحی صنعتی شهرستان دزفول گفت:علاوه بر از بین رفتن فضای سبز به زیرساخت ها ، بخش تولید و ساخت و ساز واحدهای تازه تاسیس تولیدی و صنعتی در این شهرک خسارت وارد شده است و صنعتگری که سرمایه خود را برای ایجاد اشتغال هزینه کرده به نوعی پشیمان است.

جعفری افزود:احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 2 دزفول با اعتباری افزون بر 27 میلیارد ریال در حال انجام است که تاکنون 53 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول نیز گفت:تامین و انتقال آب بر عهده سازمان آب و برق و توزیع آب بر عهده آبفا می باشد ضمن اینکه نگهداری فضای سبز نیز بر عهده آبفا نیست وشهرک صنعتی می تواند با حفر چاه اقدام به آبیاری فضای سبز کند.

جمال الدین برفر با اشاره به تلاش صورت گرفته برای حل مشکل آب شهرک صنعتی شماره 2 دزفول بیان داشت:کمتر از 10 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 مشکل کمبود آب دارند که با تانکر آبرسانی می شوند تا آسیبی به صنعتگران وارد نشود.

وی تصریح کرد:با وجود اینکه آبفا فراتر از وظایف خود عمل کرده و سازمان آب وبرق به وظایف خودعمل نکرده است در حال حاضر برای حل این مشکل یک حلقه چاه در جاده شوشتر جهت برطرف کردن مشکل کمبود آب این منطقه حفر شده که پیش بینی می شود بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

برفر به دیگر فعالیت های آبفا در دزفول نیز اشاره کرد و گفت:در منطقه زیباشهر دزفول چهار حلقه چاه آب حفر شده که در حال بهره برداری می باشد ضمن اینکه قول تجهیز 2 حلقه چاه دیگر نیز داده شده که بزودی بهره برداری خواهند شد تا مشکل کم آبی در مناطق مختلف حل شود.

وی درپایان از افتتاح آزمایشگاه مدرن آب و فاضلاب در روزهای اخیر خبر داد و اظهارداشت:در حال حاضر آزمایشگاه مقدماتی در دزفول فعال است که در سالهای گذشته احداث شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.