رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان از ضعف شدید خدمات پس از فروش در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی محمد رحمانی زاده اظهار داشت: انجمن حمایت از مصرف کنندگان یک نهاد مردمی است و وظیفه دارد تا شکایات و اعتراضات مردم را بررسی و برای رسیدگی به دستگاه های ذی ربط ارسال کند.

وی افزود: پس از بررسی شکایات مردم و تشکیل پرونده، گزارشات را جهت صدور رای به اداره کل تعزیرات ارسال می کنیم تا به شکایت های مردم در زمینه های مختلف رسیدگی شود.

رحمانی زاده تصریح کرد: این انجمن در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری تشکیل شده است و به صورت فراخوان از تمام اقشار جامعه ثبت نام به عمل آورده و نسبت به تشکیل هیات مدیره اقدام کرده است.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اهمیت وجود این انجمن جهت رسیدگی به شکایات مردم و حمایت از حقوق خریداران کالا و خدمات عنوان کرد: امیدواریم روزی برسد که این انجمن به طور کامل به بلوغ برسد تا بتواند حمایت قاطعی از مصرف کنندگان داشته باشد و به طور کامل به شکایات مردم رسیدگی کند.

وی بیان داشت: آموزش مصرف کنندگان از طریق رسانه های گروهی، مشاوره و ارائه راهنمایی جهت خرید و دریافت خدمات و انتقال و انتشار اطلاعات مورد نیاز برای تهیه کالا و خدمات، از دیگر فعالیت ها و مسئولیت های این انجمن جهت حمایت از مصرف کنندگان است.

رحمانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف مهم این انجمن، برگزاری همایش ها و سمینارهای آموزشی است که در این راستا 30 مردادماه همایشی جهت تجلیل از شرکت های استانی برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: کمیسیونی متشکل از بخش های مختلف از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده استانداری، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده اداره مالیات و ... تشکیل شده تا در خصوص شرکت هایی که در این ارزیابی ثبت نام کرده اند، تصمیم گیری و شرکت های برتر طبق نظر این کمیسیون را در همایش 30 مردادماه معرفی کنند.

علی محمد رحمانی زاده افزود: شاخص های مختلفی از جمله تراز مالی مثبت، نوع و کیفیت کالا، قیمت محصولات و توان رقابت با همنوعان برای ارزیابی آن ها در کمیسیون در نظر گرفته شده است و پس از ارزیابی ها، از شرکت های برتر در روز همایش تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: رضایت مردم از کالا و خدمات ارائه شده از سوی شرکت و داشتن باشگاه مشتریان از دیگر اولویت های مهم انتخاب شرکت های برتر در همایش روز 30 مردادماه است.

رحمانی زاده با انتقاد از خدمات پس از فروش در استان، عنوان کرد: اگر شرکتی کالایی را وارد استان می کند، باید خدمات پس از فروش و انبار قطعات یدکی آن را در استان دایر کند تا مردم خوزستان در این زمینه با مشکل خدمات پس از فروش مواجه نشوند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: خدمات پس از فروش در خوزستان بسیار ضعیف و باعث ناراحتی مصرف کنندگان شده است و در این زمینه از مردم می خواهیم تا در زمان خرید، به ضمانت نامه کالا و خدمات پس از فروش آن توجه کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا آزمایشگاه نرگس، که ریاست آن را استاندار خوزستان بر عهده دارد، یکی از شرکت های مد نظر برای تجلیل در روز همایش 30 مردادماه است؟ عنوان کرد: تندیس ما فروشی نیست و این آزمایشگاه نیز در زمان استانداری آقای مقتدایی و پیش از انتصاب آقای شریعتی به عنوان آزمایشگاه برتر در نظر گرفته شد که در این زمینه تاریخ و مستندات آن نیز قابل ارائه است.

رحمانی زاده تصریح کرد: در کمیسیون ارزیابی که جهت تجلیل از شرکت های برتر استان در نظر گرفته شده است، انجمن حمایت از مصرف کنندگان نیز مانند سایر اعضای کمیسیون یک رای دارد و در انتخاب شرکت های برتر، نقشی مانند سایر اعضا را ایفا می کند.

وی در خصوص شرکت هایی که در این ارزیابی حضور دارند، اظهار کرد: به همه واحدهای تولیدی و شرکت های استان ابلاغ شد تا جهت ارزیابی و دریافت گواهی نامه به سازمان صنعت مراجعه کنند و در این خصوص برخی از شرکت ها حضور پیدا کرده و ثبت نام کردند اما برخی دیگر برای شرکت در این ارزیابی حاضر نشدند.

رحمانی زاده در خصوص تخلفات نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در استان اظهار داشت: مشکلات فراوانی در این زمینه در خوزستان وجود دارد و چنانچه شهروندی در این خصوص مراجعه کند و شکایت خود را ارائه دهد، قطعا به آن رسیدگی و مساله پیگیری می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار