بریت‌بارت: عملیات مسکو از خاک ایران، به معنای تقابل تهران و غرب با ریاض/ آیا جنگ جهانی در راه است؟

بریت‌بارت در مطلبی به اقدام اخیر مسکو در انجام عملیات از خاک ایران پرداخت.

بریت‌بارت: عملیات مسکو از خاک ایران، به معنای تقابل تهران و غرب با ریاض/ آیا جنگ جهانی در راه است؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی «بریت‌بارت» در گزارشی نوشت: وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اذعان کرد راه را برای جنگنده‌های روس هموار کرد تا آن‌ها بتوانند پس از پرواز از پایگاهی در ایران و گذشتن از آسمان عراق، اهدافی را در سوریه مورد حمله قرار دهند.

برای نخستین بار است که ایران از زمان جنگ جهانی دوم اجازه می‌دهد یک کشور خارجی از داخل خاکش عملیات انجام دهد. اما نخستین بار نیست که روسیه از خارج سوریه اهدافی را در این کشور هدف قرار می‌دهد. اکتبر گذشته (31 روز منتهی به 10 آبان 94) روسیه عملیات پرتاب موشک‌های دوربرد از دریای خزر را آغاز کرد. عملیات جدید روسیه از خاک ایران بر میزان تسلط و نفوذ این کشور در خاورمیانه می‌افزاید.

«علی شمخانی،» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در همین خصوص گفت همکاری میان تهران و مسکو در مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و امکان تبادل توان و امکانات را فراهم می‌کند. 

او همچنین با انتقاد از عربستان گفت: سرمایه‌گذاری عربستان به منظور قدرت بخشیدن به گروه‌های تروریستی و تکفیری‌ به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی برای دنیای اسلام قابل‌قبول نیست.

به ادعای این گزارش، شمخانی کلمه گروه‌های تکفیری را به عمد برای ایجاد ابهام به کار برد. به طور حتم او از این کلمه استفاده کرد تا غرب از آن گروه تروریستی داعش را برداشت کند. این بازی را همه در خاورمیانه انجام می‌دهند. ایران، سوریه، روسیه، ترکیه و عربستان ادعا می‌کنند داعش را هدف قرار می‌دهند؛ اما در واقع هر یک گروهی متفاوت را در نظر دارد. 

در ادامه این گزارش آمده است: از اظهارات شمخانی می‌توان فهمید هدف او رقیب دیرینه ایران یعنی عربستان بود. به دلیل کنترل حریم هوایی عراق بوسیله آمریکا، عربستان می‌توانست احساس امنیت کند. اما اکنون که آمریکا نیز راه را برای انجام عملیات روسیه از داخل خاک ایران باز گذاشته، ریاض دچار ترس شده است.

این اقدام جدید مسکو، شاهدی دیگر است که پیش‌بینی‌های «جنریشنال داینامیکس» که حدود 10 سال پیش انجام شد را تأیید می‌کند. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، جنگ جهانی آینده میان چین، پاکستان و کشورهای سنی در یک طرف و هند، ایران، آمریکا و غرب در طرف دیگر خواهد بود.

در ادامه این گزارش و از زبان نگارنده آمده است: زمانی که برای نخستین بار پیش‌بینی‌های خود را اعلام کردم، بسیاری آن‌ها را به دلیل کنار هم قرار دادن ایران و آمریکا غیرقابل‌قبول و حتی دیوانه‌وار توصیف کردند. اما تحولات سال‌های اخیر، نزدیکی روزافزون ایران، روسیه و سوریه و از طرف دیگر تشدید تنش‌ها میان عربستان و آمریکا ثابت کرده این مسئله در حال وقوع است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
تحلیل آب دوغ خیاری بود امریکا در کنار ایران هرگز برابر عربستان قرار نخواهد گرفت عربستان گاو شیرده امریکایی هاست تا شیر می دهد امریکا در کنارش خواهد بود و او را خواهد دوشید حتی تمام اموال عربستان در امریکا را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
باز هم میگم باید از روس ها ترسید
Denmark
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
بگو.... راحت باش....
آخرین اخبار