سرمایه‌گذارانی که برای میزبانی تبریز 2018 اقدام به ایجاد اماکن رفاهی و فرهنگی کنند به مدت پنج سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریزئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر تبریز در جلسه‌ی هم‌اندیشی بررسی الزامات گردشگری 2018 با مسئولان و مدیران بخش خصوصی گفت: از تمامی سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی که تمایل به ساخت هتل، اماکن فرهنگی-ورزشی، پارکینگ و... را دارند دعوت می‌کنیم با اجرای طرح های خود لازمه های میزبانی شایسته تبریز را فراهم کنند.

چمنی افزود: یکی از پارمترهای مهم در بحث گردشگری، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران هستند و نیاز است که در این حوزه از کمک و توانایی‌های سرمایه‌گذاران استفاده شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی آذربایچان شرقی بیان کرد: به دلیل اهمیت موضوع گردشگری تبریز 2018 از این‌رو اقدام به تشکیل کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی در اتاق بازرگانی استان کرده‌ایم؛ چرا که یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت کشورها در حوزه‌ی گردشگری است.
چمنی گفت:برای توسعه و پیشرفت تبریز و در حالت کلی ایران، نیاز است که به موضوع گردشگری اهمیت داده و در این خصوص تلاش کنیم؛ چرا که ما یک مقدار در این خصوص غفلت کرده‌ایم.
وی افزود: جامعه ما داری شرایط طبیعی مناسبی بوده و از آب‌ و هوای مناسبی نیز برخوردار است و همچنین شهر تبریز دارای برند‌های شناخته شده‌ای از جمله کفش و چرم، فرش دستباف، برخی مسائل کشاورزی و ... از جمله مواردی هستند که در دنیا با آن‌ها شناخته شده‌ایم و حرف برای گفتن داریم.
چمنی بیان کرد: باید اقدامات لازم را در جهت تبریز 2018 شروع کرده و نباید این مسائل را تنها در جریان جلسه‌ها دنبال کنیم؛ چرا که ضرورت دارد با عزم جدی استانی همه دست به دست هم داده و آن را عملیاتی کنیم.
وی یادآور شد: نباید موضوعات سیاسی در تبریز 2018 دخیل باشند؛ چرا که باید تمامی ارگان‌ها و نهادها با یکدیگر به تعامل پرداخته و شرایط را برای این میزبانی فراهم کنیم و همچنین از تمامی کسانی که به آذربایجان علاقه دارند نیز در جهت پیشبرد اهداف تبریز 2018 دعوت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته، امروز میان میراث فرهنگی، شهرداری و اتاق بازرگانی تعامل خوبی برقرار است که این موضوع تاثیر خوبی در تبریز 2018 به دنبال خواهد داشت.
به گفته وی  بروکراسی‌های زایدی که امروزه در جامعه وجود دارد زیر سایه تبریز 2018 حذف شده و سرمایه‌گذاران در این خصوص گرفتار کاغذبازی‌های بیهوده نخواهند شد و همچنین در راستای این رویداد بزرگ، سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها می‌توانند بدون عوارض اقدام به احداث پروژه‌های خود کنند.
چمنی  با اشاره به ظرفیت‌های مناسب شهر تبریز تاکید کرد: امنیت، سود و تکریم سرمایه‌گذاران سه عامل مهمی است که تبریز را در خاورمیانه برجسته کرده و تبریز 2018 نیز تاثیری ملی برجای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.