مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: در کشور سرانه مالیات میانگین 3.4 میلیون ریال است که آذربایجان‌شرقی 1.5 میلیون ریال هست و در بهترین شرایط در رتبه 13 هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، در خصوص شائبه به وجود آمده در خصوص افزایش مالیات استان، گفت: اگر مجموعه درآمدها را حساب کنیم در سال یک هزار میلیارد بیشتری از خزانه ملی دریافت می‌کنیم و برای هزینه‌های ضروری و به هیچ وجه درآمد فعلی ما جوابگوی هزینه‌ها عمرانی و جاری نیست.
وی با بیان اینکه صرفا برخی ردیف‌بودجه‌هایی که به عنوان بودجه استانی تعریف شده را مبنا قرار می‌دهند، گفت: در حالی که حقوق و مزایای آموزش و پرورش بالای هزار میلیارد است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: در سال 85 که اقتصاد ما شروع به کوچک شدن کرده و در این راستا مالیات ما نیز کوچک شده، و با توجه به این مساله در سال 85 نزدیک 4 درصد  مالیات می دادیم نسبت به کل کشور و امروز این عدد به حدود 2.4 رسیده است.
وی ادامه داد: در کشور سرانه مالیات میانگین  3.4 میلیون ریال است که آذربایجان‌شرقی 1.5 میلیون ریال هست و در بهترین شرایط در رتبه 13 هستیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ادامه داد: در خصوص درآمدهای عمومی نیز به ترتیب رتبه ما علاوه بر اینکه حجم اقتصادی دور و بر 7 بوده  ولی از نظر بحث مالیات در رده های 9 و گاها یازده هستیم.
وی اضافه کرد: شائبه‌هایی که ایجاد شده مطابق واقعیت نبوده و مالیات بر اساس درآمد است و اگر درآمدی باشد نسبت به واقعیت رفتار خواهد شد و بر اساس واقعیت مالیات گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.