معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لایحه انتخاب شهرداران شهرهای پرجمعیت ایران از سوی مردم را تا یک ماه آینده به مجلس تقدیم می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هوشنگ خندان دل افزود: در صورت تصویب این لایحه مردم در شهرهای دارای بیشتر از 200 هزار نفر جمعیت با رای خود شهردار آن شهر را انتخاب خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در شهرهای دارای جمعیت کمتر، شهرداران به روال کنونی یعنی توسط اعضای شورای شهر برگزیده خواهند شد.

معاون وزیرکشور با اظهارامیدواری نسبت به نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره این طرح افزود: در صورت عملی شدن این طرح مردم نقش و اراده مستقیم در انتخاب شهرداران خود داشته و این موضوع در پیشرفت کارهای شهرداری ها از جمله ارائه خدمات به شهروندان و انجام کارهای عمرانی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

خندان دل با بیان اینکه شواهد از کاهش اختلاف بین شهرداران و اعضای شورای شهرها در مناطق مختلف کشور حکایت دارد افزود: به نظر می رسد در این زمینه عمل به موازین قانونی در بیشتر شهرها در اولویت قرار گرفته و انتظار می رود در آینده شاهد کاهش بیش از پیش اختلاف ها باشیم.

وی همچنین گفت: قانون مدیریت واحد شهری در شهرداری ها از اهداف اولویت دار دولت تدبیر و امید است.

خندان دل ادامه داد: این طرح در سال 1393 به دولت تقدیم و مراحل خود را در نشست کارشناسی پشت سر گذاشته و به همراه لایحه درآمد پایدار شهرداری ها تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.