روزنامه "السفیر" گزارش داد : داعشی‌ها از شهر "الباب" به "مسکنه" و از آنجا به "طبقه" و "رقه" مهاجرت خواهند کرد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "منبج" با تلاش گسترده نیروهای محلی و ائتلاف بین المللی ضد داعش اخیرا آزاد شد و البته این اقدام با تبعاتی نیز همراه بود.

ائتلاف بین المللی ضد داعش و نیروهای محلی یک هفته پیش و با انجام  73 روز عملیات نظامی توانستند تروریست های تکفیری داعش را شکست دهند که البته تحلیلگران معتقدند که این مدت زمان برای پاکسازی یک شهر کوچک قابل قبول نیست.

حال با پاکسازی شهر "منبج" ، ائتلاف و نیروهای محلی به دنبال آزاد سازی شهر "الباب" در نزدیکی "منبج" از چنگال تروریست های داعش است. 

"الباب" که یکی از شهرهای شمالی استان حلب است، اهمیت بسیار زیادی برای تروریست های داعش دارد و بیرون راندن تروریست ها از این منطقه می تواند ، شرایط سختی را برای این گروه تروریستی رقم بزند. 

تسلط بر شهر شهر "الباب" موجب قطع مسیرهای مواصلاتی داعش با ترکیه می شود و  نتیجتا مسیر انتقال تسلیحات به تروریست های تکفیری داعش با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.



منابع رسانه ای گزارش می دهند که تروریست های داعش به دنبال عقب نشینی از این شهر استراتژیک هستند و روستاهای اطراف "الباب" را نیز تخلیه کرده است؛ اما تاکتیک ائتلاف در حمله بی مهابا و بدون هدف به مناطق تحت کنترل داعش ، بعضا منجر به کشته شدن غیر نظامیان می شود.

روزنامه "السفیر" گزارش داد : داعشی‌ها از شهر «الباب» به «مسکنه» و از آنجا به «طبقه» و «رقه» می‌روند. اما این راه بسیار طولانی تر از راه "منبج" است به ویژه که شهر "جرابلس" با شهر "الباب" حدود نود کیلومتر فاصله دارد.

نکته حائز اهمیت این است  که تاکتیک مذکور قرار است در شهر استراتژیک "الباب" نیز پیاده شود. به عبارت بهتر در 48 ساعت اخیر نیروی هوایی ائتلاف با حمله به بیمارستان اصلی شهر "الباب" به دنبال از بین بردن زیر ساخت های درمانی این شهر است تا از این طریق راه را برای پیشروی نیروهای سطحی فراهم کند.

البته نیروهای ارتش سوریه هم از شرق "حلب" به شهر "الباب" بسیار نزدیک شده است. در زمستان سال گذشته ، نیروهای ارتش سوریه بعد  از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی وارد دو روستای "أبودنه" و تپه "أبوضنه" در غرب فرودگاه نظامی کویرس شدند و مواضع خود را به شهر "الباب" بسیار نزدیک کردند.


اما در حال حاضر با توجه به اینکه ارتش سوریه درگیر نبردهای سنگین جنوب "حلب" است ، لذا پیگیری های نیروهای محلی و ائتلاف بین المللی با توجه به فاصله دو شهر "منبج" و "الباب" سریعتر صورت گرفته؛ هر چند که ائتلاف در این پروسه به دنبال نابودی امکانات شهر "الباب" و سپس پاکسازی این شهر است.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار