آخوندی خبر داد :

پروژه ریلی مهاباد_نقده پاییز امسال به بهره برداری می رسد/ افتتاح آزادراه ارومیه_تبریز تا بهار 96

وزیر راه و شهرسازی امروز از تعدادی پروژه عمرانی و ریلی استان آذربایجان غربی بازدیدکرد و برخی از طرح های استانی را افتتاح نمود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهر‌سازی در بازدید از طرح های راه و شهر‌سازی استان آذربایجان غربی که امروز انجام شد تعدادی از پروژه‌های این استان ، شامل 200کیلومتر روکش آسفالت، 40کیلومتر بزرگراه و راه اصلی ،50کیلومتر راه روستایی، ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی  را افتتاح کرد؛همچنین با حضور وزیر، عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه ارومیه تبریز آغاز شد و از روند اجرایی راه آهن مراغه ارومیه نیز بازدید به عمل آمد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه راه شهر‌سازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان این مطلب که امروز بخشی ازپروژه‌های راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با هزینه اعتباری بالغ بر 75 میلیارد تومان ،افتتاح شد ،افزود: استان آذربایجان غربی ،ترانزیتی محسوب می شود  و حمل و نقل بین‌المللی زیادی در آن صورت می گیرد؛ بنابراین به دلیل استهلاک بالای روکش‌های آسفالت ، 200 کیلومتر روکش جدید آسفالت در راههای این استان به بهره برداری رسید .

وی با اشاره به اینکه امروز 51 کیلومتر آسفالت راه روستایی در این استان افتتاح شد ،گفت: 30 کیلومتر بزرگراه جدید مسیر ارومیه ، مهاباد، میاندو‌آب و مسیرخوی امروز افتتاح شد و همچنین از  آزاد‌راه ارومیه به سمت تبریز بازدید به عمل آمد .

وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به اینکه قطعه جدید آزاد راه ارومیه – تبریز به طول 17 کیلومتر است که عملیات ساخت 5.5 کیلومتر تونل این قطعه آغاز شده ،تصریح کرد: از ارومیه تا تبریز دو قطعه وجود دارد که قطعه‌ی اول آن 40 کیلومتر در مسیر دریاچه ارومیه پیشرفت خوبی داشته و تا پاییز امسال افتتاح می‌شود و قطعه بعدی به طول 31 کیلومتر بعد از جزیره به سمت تبریز با پیشرفت خوبی همراه بوده است.

وی ادامه داد: غیر از 17 کیلومتر از مسیر ارومیه - تبریز که عملیات اجرایی آن آغاز شده تا بهار سال آینده، این آزاد‌راه بهره برداری و در اختیار منطقه قرار می‌گیرد.

آخوندی با بیان اینکه ریل گذاری پروژه‌ مهاباد به سمت نقده تمام شده و آماده بهره برداری است، گفت: ایستگاه این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کار زیر‌بنایی این طرح به اتمام رسیده واین قطعه برای پاییز بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه زیر‌ساخت پروژه ریلی نقده به سمت ارومیه بیش از 40 درصد پیشرفت داشته، افزود: خرید ریل این پروژه انجام شده و از نیمه دوم شهریور ماه امسال ، ریل مورد نیاز این پروژه به تدریج وارد کارگاه می‌شود و شاهد ریل گذاری در مسیر نقده به سمت مهاباد خواهیم بود.

آخوندی با اشاره به بازدید از مسیر نقده به سمت کمرچین، گفت: دستور آغاز عملیات این محور توسط رئیس جمهور صادر شده و طی بازدید امروز قرار شد مقدمات آغاز عملیات این طرح فراهم شود.

وی با اشاره به بازدید محور میاندوآب به سمت میانه، تصریح کرد: یکی از بزرگترین کریدورهای ایران که از مرز بازرگان از شمال غرب استان آذربایجان غربی آغاز می‌شود و تا بندر امام در جنوب کشور ادامه دارد از این استان عبور می‌کند.

آخوندی اظهار داشت : کریدور اصلی شمال به جنوب ایران در غربی‌ترین منطقه کشور و یکی از مهمترین کریدورهای داخلی که از کوهپایه‌های زاگرس عبور می‌کند و بیشترین تراکم عبور جمعیت را به خود اختصاص داده در این استان قرار دارد، همچنین ترکیه و اروپا را به جنوب کشور متصل می‌کند و ارتباط با ارمنستان و عراق با استفاده از این مسیر ، میسر می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
ساخت راه آهن بوشهر _ اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ساخت آزادراه زنجان _ تبریز _ بازرگان
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
با سلام صحبت من با وزیر مسکن است
چرا فکری برای تمام شدن پروژه های مسکن مهر نمی کنید مردم تا کی باید با وعده های تحویلی تو خالی خانه های خود امیدوار باشند.امثال کسانیکه مسکن مهر ثبت نام کردند اونها ئی هستند که دیگرذ نمی توانند دشهرهای بزرگ مثل تهران صاحب مسکن شوند و نمی خواهند همچنان سالیان سال به صاحبخانه های خود کرایه پرداخت کنند و اونها پول روی پول بزارند واونها همچنان در حسرت خانه بمانند.
لطفا"کاری کنید تا مافیای قیمتهای نجومی ملک در تهران و شهرهای دیگر شکسته شود و دیگر ملاک قیمت منطقه نباشد
لطفا"این مطلب را منتشر کنید تا کسی از مسئولین بالاخره تکانی بخورد و به فکر مردم خود باشند .
از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.هر کس معنی این جمله را می داند و درک می کند برای مردم ایران کاری می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ساخت قطارحومه ای قم _ سلفچگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ان شالله
آخرین اخبار