برنون گفت: از زمانی که مرضیه برومند بعنوان دبیر در این جشنواره حاضر شدند کیفیت آثار بالا رفته و اگر نبود تئاتر عروسکی دچار رکود می‌شد.

علی برنون کارگردان نمایش منتخب شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی در بخش صحنه‌ای در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در شهر تبریز هیچ اهمیتی به تئاتر نمایش عروسکی داده نمی‌شود، بیان کرد: شهر تبریز هم مانند دیگر شهرها به تئاتر عروسکی اهمیتی نمی‌دهند زیرا آن را پوچ تلقی می‌کنند اما در شهر ما این نادیده گرفتن بیشتر است.

وی در خصوص انتخاب مرضیه برومند به عنوان دبیر جشنواره بیان کرد: از زمانی که مرضیه برومند بعنوان دبیر در این جشنواره حاضر شدند کیفیت آثار بالا رفته و میتوان به جرات گفت اگر نبود تئاتر عروسکی دچار رکود می‌شد. 

برنون در خصوص نمایش خود با عنوان «ویزویزی و قیرمیزی» بیان کرد: این نمایش از افسانه‌های آذربایجان الهام گرفته شده است که زنبور داستان بخاطر هم شکل نبودنش با دیگران ترد می‌شود.

وی در واقع می‌خواستم کاراکتر تازه‌ای را از دنیای حشرات با اسم جدید خلق کنم تا دنیای فانتزی آن بیشتر به چشم بخورد به همین منظور سراغ این نمایشنامه و کاراکتر مگس رفتم.

این کارگردان با بیان اینکه نمایش در کنار فضای شاد خود پیامی برای بچه‌ها دارد، مطرح کرد: مضمون این داستان مبارزه با نژادپرستی و همدلی و همزبانی است تا مانند مگس داستان با دوستان خود برخورد نکنند زیراکه همه انسانیم.
 
گفتنی است؛ شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی از اول تا هفتم شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار