نغمه ثمینی تاکید می‌کند که در انتخاب نمایش‌های جشنواره عروسکی باید به خلاقیت و نوآوری اهمیت زیادی داد و حضور جوانان در جشنواره اتفاق خوبي را رقم مي‌زند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستادی خبری شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک؛ نغمه ثمینی، نمایشنامه و فیلمنامه‌نویس در گفت‌وگو با  گفت: اگر در انتخاب، جهت‌دهی و هدایت کارها اولویت با نوآوری و خلاقیت باشد، نتیجه خوبی به دست می‌آید.

وي با تاکید براینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعث ارتقای کیفیت نمایش عروسکی می‌شود، توضیح داد: خیلی وقت‌ها برنامه‌های جانبی جشنواره کمک می‌کند که فستیوال از شکل دورهمی صرف خارج شود. اگر برای برگزاری جلسات نقد و بررسی و ورک‌شاپ برنامه‌ریزی شود، جشنواره در بالا بردن کیفیت نمایش عروسکی موثر خواهد بود. اما اگر فستیوال تنها محلی برای ارتباط نمایشگران عروسکی با هم باشد و  این ارتباط جنبه آموزشی نداشته باشد، جشنواره جنبه دورهمی به خود می گیرد.

نویسنده سریال کتابخانه «هدهد» با اشاره به اشتیاق جوانان برای حضور در جشنواره گفت:حضور جوانان در جشنواره اتفاق خیلی خوبی را رقم می‌زند. طبیعی است که همیشه جشنواره‌ها راه مطمئن و شروعی مناسب برای گروه‌های جوان هست تا آنها هم به سطح حرفه‌ای برسند. بهتر است جشنواره در اختیار گروه‌های نه خیلی آماتور و نه خیلی حرفه ای باشد. گروه‌های حرفه‌ای باید در بخش مرور قرار بگیرند به این شکل خودبخود رقابت عادلانه‌ای میان گروه‌ها صورت خواهد گرفت.

ثمینی ادامه داد: من اصلا قائل به این نیستم که جشنواره باید رقابتی باشد. همیشه در جشنواره‌های رقابتی حق یک سری از نمایش‌ها ضایع می‌شود چون داوری به هرحال سلیقه‌ای است. به نظر من غیررقابتی بودن فضای جشنواره را آرام می‌کند.

این نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه به نوشتن متن برای نمایش عروسک علاقمند است، گفت:سال های دور یک نمایشنامه عروسکی نوشتم که در جشنواره هم اجرا شد. الان فضای ذهنی و فکری من جای دیگری است. با این حال همیشه دوست دارم متن نمایش عروسکی بنویسم چون برای من کار خیلی خلاق و جذابی است.
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار