حمایت همه جانبه مالی و بازاری از نهاد برگزیده ماراتن تولید محتوا / ارتباط مستقیم تیم‌های برگزیده با سرمایه‌گذاران

دبیر جشنواره ماراتن گفت:‌ نفرات برگزیده این جشنواره به صورت مستقیم به سرمایه گذاران معرفی و از حمایت‌های همه جانبه مالی و کاری برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسین اسدی دبیر جشنواره تولید محتوای دیجیتال صبح امروز در نشست خبری اولین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران که در مجتمع فناوری دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار داشت: این ماراتن با هدف شناسایی افراد نخبه، ایده و سناریو برای طراحی الگوریتم، وب سایت و بازی‌های اپلیکیشن موبایل انجام می‌شود و برای اولین بار در خاورمیانه برگزار شده است. 

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره فرآیند تولید اپلیکیشن موبایل و بازی‌های رایانه‌ای با برگزاری تیم‌های نخبه از سراسر کشور برای تولید محتوا است. 

دبیر جشنواره تولید محتوای دیجیتال یادآور شد: پس از تراکم اولیه 200 تیم غربالگری شده که پس از داوری نهایی در نهایت 33 تیم به مرحله نهایی راه یافتند. 

اسدی ادامه داد:‌  این ماراتن چالش‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگ جامعه، اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین، سبک زندگی سالم را ایجاد کرده و تیم‌های شرکت کننده به صورت قرعه کشی یکی از این 33 چالش را به صورت وب سایت اینترنتی با محتوای درونی، اپلیکیشن موبایل و بازی های رایانه‌ای انتخاب و طرح‌های خود را جامه عمل می‌پوشاند. 

وی عنوان کرد: 10 تیم برگزیده این ماراتن به سرمایه گذاران معرفی و کمک‌های مالی و کاری در جهت تاسیس شرکت دانش بنیان به آنها می‌شود. 

اسدی تاکید کرد: نفرات برتر این ماراتن به مسابقات جهانی راه یافته و همه 33 تیم شرکت کننده تحت آموزش‌های رایگان مختلف از جمله کسب و کار دیجیتال قرار می‌گیرند. 

وی عنوان کرد: در این ماراتن شرکت کنندگان می‌توانند از اینترنت به صورت نامحدود استفاده کنند و الگوریتم، طرح و سناریوی خود را در حوزه تولید محتوای دیجیتال نوشته متن و طراحی اپلیکیشن موبایل انجام دهند. 

دبیر جشنواره تولید محتوای دیجیتال گفت: داوری 1 هفته به طول می‌انجامد و مراسم اختتامیه آن در شهریور ماه انجام شده و نفرات برتر با هماهنگی‌های صورت گرفته با تیم‌های فنی و سرمایه گذاران برای دانش بنیان شدن محصولاتشان به صورت سریع انجام می‌شود. 

وی افزود: مرحله دوم این ماراتن به صورت تخصصی در آذر ماه انجام می‌شود و نفرات برگزیده در تولید محتوای دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان معرفی می‌شوند.

حمایت مالی صندوق‌های سرمایه گذاری از ایده‌های خلاقانه
در ادامه مراسم حسین سلجوقی رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت:‌ هم اکنون یکی از اهداف کشور  تولید محتوایی بوده که کار ایجاد کند و ما برای نسل جوان محتوایی با محوریت کسب و کار دیجیتال و با حضور بخش خصوصی که یکی از خلاءهای کاری در نظام دانش بنیان بوده خواستاریم.

وی بیان کرد: ‌در کشورهای توسعه یافته نهادهایی چون مراکز رشد تشکیل و در این سازمان‌ها کسب و کار دیجیتالی به جوانان آموزش داده می‌شود. 

سلجوقی یادآور شد:‌ نهادهای مالی نوآور مانند صندوق‌های سرمایه گذاری به کمک طرح‌های نوآور و ایده‌های خلاقانه آمده و از ایده‌های نو و کاربردی حمایت مالی انجام می‌دهند. 

معافیت مالیاتی فعالیت‌های کسب و کار دیجیتالی
در ادامه مراسم موسویان رییس مرکز توسعه صادرات گفت:‌ مجوز کسب و کار دیجیتال به  جوانان علاقمند و با استعداد به صورت رایگان داده می‌شود و این نهاد مجوز کسب و کار دیجیتال را به افراد حقیقی و حقوقی بدون مراحل تشریفاتی و مراحل قانونی اهدا می‌کند.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه در کشور 50 هزار APP در کشور نوشته می‌شود و این در حالی است که در کشور ترکیه سالی 70 هزار APP در جهت تولید محتوا نگاشته می‌شود. 

موسویان عنوان کرد: با دستور وزیر فرهنگ  و ارشاد مقرراتی که در حوزه کسب و کار دیجیتال موانعی را  ایجاد  کرده خیلی سریع برطرف شده و افراد حقیقی می توانند با داشتن 18 سال تمام و ارائه طرح‌های خلاقانه و کاربردی یک بازار کسب و کار دیجیتالی ایجاد کرده و از آموزش‌های رایگان مرتبط با کارشان برخوردار شوند.

وی گفت:‌ همه 33 تیم شرکت کننده در این ماراتن فعالیت‌هایشان معاف از مالیات بوده و مجوز کسب و کار دیجیتال را دریافت می‌کنند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار