وزیر ارتباطات در اراک؛

فاز نخست شبکه ملی اطلاعات آماده بهره برداری

وزیر ارتباطات گفت: فاز نخست شبکه ملی اطلاعات کشور در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ وزیر ارتباطات که در اراک به سر می برد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ارتباطات کشور طی 3 سال اخیر 2.8 برابر رشد داشته است گفت: فاز نخست شبکه ملی اطلاعات کشور راه اندازی خواهد شد و بسترهای لازم برای صدور پروانه مجوز برای متقاضیان اپراتور مجازی و Fpt  فراهم شده است.

 محمود واعظی افزود: شبکه ملی نیز در حال کامل شدن است و فاز نخست آن همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به طراحی شبکه فیبر نوری در روستاها و شهرها خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام شهرها و روستاها نسل سوم و چهارم تلفن به بهره‌برداری رسیده است.

**
بازدید وزیر ارتباطات از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک

وزیر ارتباطات که دقایقی پیش وارد اراک شده بود با حضور در مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک از این مجتمع بازدید کرد.
 
فاز نخست شبکه ملی اطلاعات آماده بهره برداری
محمود واعظی که دقایقی پیش برای سفر یک روزه به استان مرکزی وارد اراک شده بود در جریان روند ساخت و تکمیل  مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) قرار گرفت.

عملیات ساخت این مجتمع حوزوی در زمینی به مساحت 15 هکتار از سال 1391 آغاز شده است که فاز نخست این مجتمع در فضایی به مساحت 24 هزار متر مربع زیربنا و همچنین 48 واحد مسکونی برای اساتید این مجتمع حوزوی با حضور آیت‌الله نوری همدانی به بهره‌برداری رسید.

ساخت و توسعه این حوزه در راستای احیای حوزه علمیه اراک بوده و این مهم در 2 فاز و در زمینی به مساحت 15 هکتار طراحی شده که فاز نخست شامل حوزه علمیه برادران در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع با زیربنای 24 هزار متر مربع و فاز دوم آن منازل اساتید بوده که در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع و در 48 واحد تهیه شده است. 

گفتنی است وزیر ارتباطات در این سفر یک روزه از واگن پارس و بیمارستان ولی‌عصر(عج)  اراک نیز بازدید کرده و در جلسه شورای اداری استان و پس از آن شورای اداری شهرستان ساوه حضور می‌یابد.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، وزیر ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
خدا رحم کنه هر وقت صحبت فاز جدید یا سرعت اینترنت وقیمت پایین تر میشه یا سرعت کم میشه یا افزایش قیمت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
fpt نیست ftp هست