امام جمعه اصفهان گفت: تحصیل علوم دینی و راهنمایی و هدایت مردم مبنای قرآنی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، درآیین آغازسال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: من معتقدم که مهمترین کار و اساسی ترین کار این است که انسان در حوزه درس بخواند و راهنمای مردم باشد و خداوند به این شغل دستور ویژه داده که از هر قبیله و گروهی باید مردمانی تفقه و تحقیق در دین کنند و به قوم خود بیاموزند.
مدیر اجرایی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تحصیل علوم دینی و راهنمایی و هدایت مردم مبنای قرآنی دارد، افزود: خداوند به این شغل دستور ویژه داده که از هر قبیله و گروهی باید مردمانی تفقه و تحقیق در دین کنند و به قوم خود بیاموزند و این دستور مستقیم الهی است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه این شغل انبیاء است و این افراد هر یک مانند پیامبرانی میان مردم خود هستند، تصریح کرد: چراکه تنها 5 پیامبر اولوالعزم داشتیم و دیگر پیامبران تبلیغی بودند و دستورات پیامبران اولوالعزم را میان مردم تبلیغ می کردند.
وی با بیان اینکه البته پیامبران تبلیغی دارای وحی بودند و مقامی والا داشتند، ابراز کرد: اما کارشان همانند روحانیون بوده و در زمان پیامبر اسلام خداوند بر مردم امر کرده تا خود دین را در جامعه تبلیغ کنند و فرموده که مبلغ برای دین پرورش دهید.
آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه قدم در حوزه نهادن یعنی آماده شدن برای پیامبری و تبلیغ دین اسلام، بیان کرد: وای به حال مبلغی که خود به دستورات دین عمل نکند.
وی با بیان اینکه در زمان امام زمان نیز بهترین کار طلبگی و تبلیغ دین است، اشاره کرد: این مسئله در دعای افتتاح آمده است و خدایا من آرزوی دولت کریمه ای را دارم که در آن دولت اهل حساب عزیز و اهل کفر ذلیل هستند و من را در حکومت امام زمان از دعوت کنندگان به طاعت خویش قرار بده.
مدیرحوزه علمیه اصفهان با توجه به اینکه بدانید کار مهم و عظیمی را به دوش گرفته اید، گفت: اگر به این قصد آمده باشید که مردم را به سوی خدا دعوت کنید باید درس بخوانید و بیاموزید و تفقه در دین داشته باشید و فهم دینی نیازمند تحصیل و مطالعه است


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.