آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: هنرمندان معارف اهل بیت (ع) را درقالب های مختلف هنری احیا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ احیای امر اهل بیت(ع) یکی از مهمترین وظایف و تکالیف شیعیان است که برترین آنها موضوع توحید، ولایت ،اقامه نماز ، امر به معروف و نهی از منکر است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: زائران باید از این فضای معنوی بهره مند می شوند پیام اهل بیت (ع) را نیز به سایرین انتقال می دهند .

وی  افزود:  حضرت معصومه (س) مهاجر الی الله بود که از خانه خود برای رسالتی بزرگ مهاجرت کرد و حرکت ایشان در حقیقت یک حرکت جهادگونه بود و حضور این بانوی کرامت در شهر مقدس قم که امام صادق(ع) آن را حرم اهل بیت(ع) معرفی کرده بودند؛ بسیار مهم و با ارزش بود.

آیت الله سعیدی بیان داشت: شهر مقدس قم با حضور حضرت فاطمه معصومه(س) به شهری علمی و انقلابی تبدیل شد و کانونی برای جوشش معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مبدل گشت و انسان های بزرگی در جوار حرم مطهر در حوزه علمیه قم تربیت و رشد یافتند که شاخص ترین آنها امام راحل بود.

وی اظهار داشت :هنرمندان می توانند با استفاده از نقوشی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به کار رفته و با الهام گیری از هنرهای متعددی که در این بارگاه وجود دارد، معارف اهل بیت(ع) را در قالب های مختلف هنری منعکس کنند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار