استاندار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند انتظار می رود صادرات محصول سیب‌زمینی به کشورهای همجوار افزایش یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اساسی مسئولان استان صادرات محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی به کشورهای همسایه است که با برنامه‌ریزی انجام شده امسال روند صادرات این محصول در استان تسهیل شده و انتظار می‌رود صادرات محصول سیب‌زمینی به کشورهای همجوار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری هم‌اکنون به یکی از مطالبات اصلی و عمومی مردم و مسئولان استان اردبیل مبدل شده است، افزود: باید مشکلات مناطق آزاد نیز در نوع خود مورد بررسی قرار گیرد ولی اگر این منطقه به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی برسد بی‌شک گام بزرگی در توسعه و پویایی منطقه برداشته می‌شود.

استاندار اردبیل یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی و روند صادرات را تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل دانست و گفت: اگر این منطقه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد بی شک استان از رکود اقتصادی خارج و برای هزاران جوان فارغ التحصیل زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

خدابخش تصریح کرد: بازار روسیه فرصتی بسیار بزرگ برای صادرات محصولات کشاورزی و خدماتی استان اردبیل است که باید از این فرصت به دست آمده استفاده کامل داشته باشیم و بتوانیم با بسته‌بندی شیک و استاندارد روند صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.