رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: میزان گندم تولید شده جنوب استان کرمان در سال زراعی جدید نسبت به پارسال 54 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سیدیعقوب موسوی افزود: در سال زراعی جاری ۱۳۰ هزار تن گندم سیلویی و ۸ هزار تن گندم بذری در جنوب استان کرمان تولید شده است.
وی خاطر نشان کرد: این مقدار نسبت به سال ماقبل از این نیز 84 درصد افزایش داشته و این افزایش تولید در حالی انجام گرفته که به هیچ وجه افزایش سطح زیر کشت نداشته ایم.
وی با اشاره به اینکه این افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از روش‌های علمی، فنی و آموزش‌های تخصصی به کشاورزان به وجود آمده است ؛ تصریح کرد: برای نخستین بار در استان هزار و 600 هکتار از زمین‌های کشاورزی به روش آبیاری قطره‌ای زیر کشت گندم رفت که ضمن کاهش میزان مصرف آب و افزایش عملکرد تولید از هدر رفت و پرت آب نیز جلوگیری شد.
وی یادآورشد: یک بسته‌ای از پیشنهادات جهاد کشاورزی شامل تامین بذر، مکانیزاسیون، تغذیه، تاریخ کاشت، روش‌های مناسب کاشت، آبیاری، برداشت به موقع، مبارزه با علف ‌های هرز و مبارزه با بیماری‌ها به کشاورز ارائه شد و با نظر به این بسته و رعایت آن، افزایش عملکرد در تولید گندم به دست آمد.
موسوی گفت: 130 هزار تن گندم سیلویی و 8 هزار تن گندم بذری در سال زراعی جدید در طبقات مختلف پرورشی سه و دو و گندم مادری در جنوب استان کرمان تولید شد.
وی با اشاره به اینکه تمام محصول گندم مازاد مصرف کشاورزان توسط دولت خریداری شده است افزود: برای تسهیل امور سه مرکز خرید در مناطق دورد ست اضافه کرده‌ایم.
یعقوبی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه امسال مبارزه با آفت سن گندم به موقع انجام شد هیچ محموله برگشتی از سیلوها نداشتیم و محصول گندم با کیفیتی تولید شده است.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: گندم ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار