فرماندار بم گفت: مردم درکاهش هدر رفت آب دولت را یاری کنند بدون همکاری آنان کار از پیش نمی رود.

همکاری مردم با دولت در کاهش هدر رفت آب الزامی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا اشک ، در مراسم کلنگ زنی 10مجتمع آبرسانی روستایی بم از فهرست اقتصاد مقاومتی شرکت آبفار استان، افزود : مردم باید قدردان آب با کیفیتی که در اختیار دارند بوده واز هدر رفت آب جلوگیری کنند.

وی یکی از مسائلی که باعث برگشت مردم به روستاها می شود را تامین زیرساختهایی مانند آب، برق و بهداشت دانست وافزود: در شهرستان بم 66 روستای کوچک وبزرگ فاقد آب داریم که 21روستای آن در این پروژه بزرگ آبدار می شوند.

اشک با بیان اینکه رکن اساسی تولید در اقتصاد مقاومتی روستاها هستند ، تصریح کرد: در روستاها برنامه های زیادی را پیش بینی کردیم که یکی از مهم ترین آن بهینه استفاده کردن از آب کشاورزی است که در این مسیردر تلاش برای برداشتن گام های بزرگ هستیم.

وی یادآورشد: خیلی شبکه های آب آشامیدنی ما 30درصد هدررفت دارد که اگر مردم به کاهش هدررفت کمک کنند 30درصد هزینه ها کاهش می یابد.

اشک تصریح کرد: درروستای باغ خشک هنوز آب آشامیدنی داریم اما دربرخی روستاها این موضوع بحران شده است.

وی با تاکیدبراینکه انشعابات غیرمجازباید با کمک وهمراهی مردم حذف شوندگفت :در دهکبری از 3هزار انشعاب هزار و 800تا منصوبات داشته ومجازهستند وبقیه کنتور ندارند.

فرماندار بم از لوله گذاری 4هزار کیلومتری در روستاها در 4سال اخیرخبرداد افزود :اکنون که تلاش ها برای کاهش کمبود آب مضاعف شده مردم نیز باید در کاهش هدر رفت دولت وشرکت آبفار را کمک کنند تا به استاندارد هدررفت برسیم.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار