مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرحله نخست طرح سنجش سلامت برای کودکان پیش دبستانی 3 هزار کودک مورد سنجش قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هادی زارع‌پور در نشست هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت برای کودکان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کودکان نوپا برای ورود به پیش‌دبستانی و آمادگی برای سال آینده نیاز به سنجش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله نخست این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و نوآموزان می‌توانند به مراکز اجرای این طرح مراجعه کنند.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: سنجش کودکان در بخش‌های شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و آمادگی تحصیلی و برای شناسایی به موقع وضعیت کودکان برای ورود به مدرسه است.

زارع‌پور با بیان این‌که کودکان سنجش شده برای ورود به مدرسه دیگر نیازی به مراجعه مجدد به پایگاه‌های سنجش نیستند، تصریح کرد: این طرح با هدف شناسایی دانش‌آموزان دیرآموز و در طول شهریورماه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار بصورت رسمی برای پیش دبستانی‌ها انجام می‌شود، افزود: در مرحله نخست طرح سنجش سلامت برای کودکان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد جمعیتی بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار کودک مورد سنجش قرار می‌گیرند.

زارع‌پور با بیان این که این طرح شامل کودکان مراکز پیش‌دبستانی وابسته به آموزش و پرورش است، عنوان کرد: هزینه انجام سنجش 14 هزار تومان و در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد رایگان است.

وی گفت: اجرای نخستین مرحله طرح شامل کودکان مناطق شهری است و در یاسوج مدرسه شقایق در آموزش و پرورش استثنایی، در گچساران مدرسه یاسمن و در دهدشت در مدرسه نسترن انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای مراجعه به مراکز سنجش شناسنامه نوآموز والدین، دفترچه درمانی، کارت واکسیناسیون و داشتن نوبت اینترنتی از مرکز پیش‌دبستانی از مدارک برای سنجش است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.