رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از نوآوری کشت دیم گل محمدی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جعفر گوهرگانی گفت: سفر وزیر جهاد کشاورزی برای استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با هیأت دولت و رئیس‌جمهور دستاوردهای بسیار خوبی داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌هایی که این استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی دارد، اظهار کرد: در بسیاری از تولیدات در سطح کشور مقام‌های بسیار خوب و تک رقمی داریم که باید برای سال‌های آینده این رتبه‌ها و رقم‌ها را حفظ کرده و افزایش تولید را با کار و تلاش بیشتر شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد از دو منطقه سردسیری و گرمسیری تشکیل شده و در هر منطقه توانمندی‌هایی وجود دارد، اظهار کرد: به دنبال به فعلیت در آوردن ظرفیت‌ها در هر دو منطقه از استان هستیم تا اشتغال و تولید بیشتری را شاهد باشیم.

گوهرگانی به سفر رئیس‌جمهور و دولت و اعتباراتی که در این سفر برای بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شد اشاره کرد و گفت: در این سفر برای توسعه همه بخش‌های کشاورزی 133 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی گفت: این اعتبارات برای توسعه واحدهای گلخانه‌ای و پرورش ماهی و همچنین توسعه باغات در اراضی شیب‌دار بوده است.

این مسؤول به دیداری که وزیر جهاد کشاورزی به برخی از مناطق استان و حضور در اراضی کشاورزی و در جمع کشاورزان داشت اشاره کرد و گفت: بازدید از مزرعه کشت گل محمدی یکی از این بازدیدها در منطقه دهنوی شهرستان بویراحمد بود.

وی از کاری خلاقانه و ابتکاری در این منطقه خبر داد و گفت: برای تولید گل محمدی به صورت دیم اقدامی انجام دادیم که به عنوان پایلوت در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گوهرگانی در تکمیل این گفته خود مبنی بر کار بدیع و خلاقانه در مزرعه گل محمدی اظهار کرد: در اطراف گیاه گل محمدی ابتدا مالچ‌پاشی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در مرحله بعد با قرار دادن یک ورقه نایلون در شعاع اطراف گل محمدی از تبخیر در اطراف گیاه جلوگیری می‌شود.

این مسؤول گفت: این مزرعه در منطقه دهنو و در 12 هکتار قرار دارد که می‌تواند الگویی برای کشت تمام دیم گل محمدی در سایر مناطق کشور باشد.

وی یکی دیگر از کارهایی را که مورد پسند وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت را توسعه واحدهای تبدیلی و تکمیلی کشاورزی برای ارزش افزوده بخش کشاورزی معرفی کرد.

این مسؤول گفت: همچنین وزیر در این سفر تأکید ویژه‌ای بر روی توسعه گیاهان دارویی در استان داشت که ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد را برای این کار بسیار خوب ارزیابی کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.