محمود واعظی: شبکه انتقال کشور از ابتدای این دولت در مدت سه سال نزدیک به سه برابر شده است.

شبکه انتقال ارتباطی کشور سه برابر شدبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه با سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: شبکه پهن باند کشور بیش از 6 برابر شده و زمینه‌ای فراهم شده تا فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت افتتاح شود.

واعظی تصریح کرد: علاوه بر افتتاح این شبکه فاز نخست بخشی از دولت الکترونیک در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در رابطه با پروانه FCT و اپراتور مجازی در حال صدور پروانه‌های لازم هستیم.

واعظی با اشاره به وضعیت شبکه ملی اطلاعات گفت: در بخش فناوری اطلاعات در آستانه یک تحول بزرگ در کشور هستیم، این در حالی است که شبکه ملی در کشور در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: فاز نخست شبکه ملی در هفته دولت و فاز دوم آن نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در سفر قبلی که به استان مرکزی داشتم در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در استان مرکزی اقداماتی انجام و مقرر شد شبکه‌های فیبر نوری بین‌شهری طراحی و ایجاد شود و زیرساخت‌های ارتباطی روستاها و همچنین تلفن نسل سوم و چهارم را فراهم کردیم.

واعظی اضافه کرد: بخشی از این زیرساخت‌های ارتباطی که کارهای آن انجام شده امروز افتتاح شده و بخشی از آن در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه  در این سفر با حضور در گلزار شهدا و بازدید از پروژه مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا (ص) اراک، شرکت واگن پارس، بیمارستان ولی‌عصر(عج) این شهرستان در جلسه شورای اداری استان و شورای اداری شهرستان ساوه شرکت خواهد کرد.

منبع: شرکت ارتباطات زیرساخت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.