به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهرام آدم نژاد در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایدر مشهدافزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش مصرف روزانه نزديك به 8 ميليون ليتر گازوئيل هستیم که رفته رفته مصرف سوخت به نياز واقعي نزديك مي شود.
وی گفت: یکی از پروژه هایی که اجرای آن همچنان ادامه دارد و استان خراسان رضوي در این زمینه دارای پيشرفت خوبي است، نصب دوربين هاي ثبت تخلف در جاده هاست.
معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور افزود: نزديك به دو هزار دوربين در شبكه شرياني كشور نصب مي شود.
شهرام آدم نژاد افزود: مشكلات تامين برق برخی از این دوربین پيگيری شده و امیدواریم مشکلی از جهت مخابرات نیز نداشته باشیم.
وی گفت: باید برای رعایت فاصله امن و فاصله مجاز در بين خطوط توسط رانندگان تلاش كنيم و در سال 94 برای اولین بار موفق به کاهش سرعت غيرمجازدر شبكه هاي شرياني شدیم.
معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور با تاکید بر این که براي مديريت حمل ونقل كشور به نهاد راهبر احتياج داريم، افزود: اگر بدون برنامه كار كنيم، حتما از خروجي ناراضي خواهيم بود و صاحب كالا، راننده و شركت ناراضي خواهد بود.
آدم نژاد گفت: اگر هر بخشی از زنجيره تامين شامل توليد تا مصرف درست نباشد، نارضايتي ايجاد مي شود.
وی با تاکید بر مدیریت پايداري حقوق سرمايه گذاران بخش حمل ونقل و نیز احداث مجتمع خدماتي رفاهي، افزود: اگر نتوانيم در حوزه برنامه ريزي رفتار رفت و برگشت بين صف و ستاد ايجاد كنيم، مشكل ايجاد مي شود.
معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور با اشاره به لزوم کنترل سلامت ناوگان و وجود بارنامه برای خودروهای سنگین در جاده ها، ادامه داد: رانندگان باید حداقل هاي سلامت و مهارت را داشته باشند.
آدم نژاد با بیان این که در 23 پایانه مرزی کشور بيش از 500 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده است، افزود: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وظيفه خود را به خوبی انجام داده است، ولي دربخش مديريت واحدپايانه هاي مرزي،هنوزجاي كاربسيارداريم.
وی گفت: وظيفه ذاتي ما این بود كه يك سامانه مركزي ایجاد کنیم و دستگاه هاي ديگر پيرامون ما از اين سامانه ها استفاده كنند. و هدف سازمان تنها ايجاد بنا نبوده بلكه فرايند ورود و خروج و تعامل با دستگاه هاي مرتبط ملاك اصلي اين مهم بوده است.
معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور اظهار داشت: سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در كنار مقوله ايمني وظيفه ذاتي ارتقای ايمني راه ها را نیز بر عهده داردكه در حال حاضر از شبكه ي راهها بيشتر از ظرفيت آن استفاده مي شود.
آدم نژادتاکید کرد: شبكه راه هاي كشور نيازمند سرمايه گذاري ويژه است و با نگاه خوب به بخش مي توانيم مشكلات راهداري و حمل و نقل كشور را كاهش دهيم.
معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور گفت: بسیاری از تصادفات جاده ای ناوگان باری به دلیل حمل بارهاي ريل پسند است كه بايد با راه آهن جابجا شود و نه از طریق جاده.
انتهای پیام//