صید غیرمجاز میگو سبب نابودی 3 صیدگاه شرق استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،کارشناس صید معاونت صید شیلات هرمزگان گفت: صیدگاه های شرق هرمزگان اطراف هرمز ،کلاهی و دارسرخ به دلیل صید بی رویه میگو از بین رفته است.
ابراهیم عالی زاده افزود: در حال حاضر 2 صیدگاه میگو از هرمز تا کشتی سوخته و از کشتی سوخته تا طولای قشم میگو برداشت می شود.
وی با اشاره به دو برابر شدن صید غیر مجاز میگو در سال گذشته گفت: دسترسی آسان به اداوت غیرمجاز صید و استقبال از بازار فروش میگو در استان ازجمله دلایل رشد صید غیرمجاز میگو است
کارشناس صید معاونت صید شیلات هرمزگان گفت: سایز تجاری میگو 15 گرم است اما میگوهای غیرمجاز هم اکنون با سایزکمتر از 10 گرم در بازار به فروش می رسد.
عالی زاده افزود: صیادان غیرمجاز میگوها را از نوزادی تا مولد صید می کنند که صید میگوهای مولد سبب کاهش تخم ریزی و کاهش تعداد میگو در سالهای بعد می شود
صید غیر مجاز آبزیان در هرمزگان معیشت صیادان هرمزگانی را هم به خطر انداخته است.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان گفت : اگر صید غیر مجاز آبزیان متوقف نشود در آینده ای نزدیک 28 هزار صیاد هرمزگانی بیکار می شوند.
تندرو افزود : صیادان غیر مجاز به علت استفاده از ادوات صید غیر اصولی و مخرب،رعایت نکردن فصل های ممنوعیت صید، صید بی رویه و هزینه نکردن برای بهداشت ، علاوه بر لطمه زدن به صیادان مجاز با ارائه آبزیان ناسالم و غیر بهداشتی سلامت مصرف کنندگان را نیز به خطر می اندازند.
در 4 ماه امسال 8 هزار تن انواع آبزیان غیرمجاز در آبهای هرمزگان صید شده است.
صید غیرمجاز با فعالیت بیش از 4 هزار فروندشناور غیرمجاز در نوارساحلی هرمزگان صورت گرفته است
یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در 4 ماه امسال 66 نفر از صیادان غیرمجاز را دستگیر و تحویل مرجع قانونی داده است .
کشف 38 تخته جل و بیش از 4 هزار طاقه تور غیرمجاز از دیگر اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در این مدت است .
در حال حاضر 29 هزار صیاد هرمزگانی با هزار و 100 فروند لنج صیادی ،3 هزار و 200فروند قایق و 60 فروند کشتی صیادی در آبهای هرمزگان به صید مشغول هستند .

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.