پرونده مرمتی در پایتخت چهار طاقی ‌های ایران در استان فارس گشوده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فراشبند از مرمت بناهای تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: اعتباری به مبلغ 450 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و 450 میلیون ریال از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز برای مرمت این بناها اختصاص یافت.
مرتضی کشاورز با بیان اینکه مرمت این آثار نیازمند اعتبارات ملی و استانی است افزود: تا کنون 98 اثر تاریخی از دوره ‌های مختلف در شهرستان فراشبند به ثبت ملی رسیده است و 98 اثر دیگر تاریخی در شهرستان شناسایی شده که قابلیت ثبت در این فهرست را دارد.
وی با بیان اینکه در دهه 80 پایه ستون ‌های این بنا مرمت شده بود ادامه داد: پارسال بخشی از این بنا شامل ضلع‌ های شمالی و غربی و امسال مابقی آن مرمت شده است.
کشاورز بیان کرد: همه ساله با تامین اعتبارات لازم، تعدادی از بناهای تاریخی شامل حمام، کاروانسرا، آسیاب و چهار طاقی‌ های موجود در این شهرستان مرمت می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 5 کاروانسرای تاریخی در شهرستان شناسایی شده است و تعداد چهار طاقی ‌های این شهرستان به 25 می ‌رسد که تعداد 10 چهار طاقی سالم و متعلق به دوره ساسانیان است.
مسئول میراث فرهنگی فراشبند کشاورز تصریح کرد: قسمت ‌های آسیب دیده کاروانسرای تاریخی نقاره خانه که در نزدیکی یکی از چهار طاقی است را مرمت کنیم، کاروانسرای نقاره خانه واقع در جاده فراشبند امامزاده شهید متعلق به قرون میانه اسلامی و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار