معاون مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس از بازسازی 100 بنای تاریخی و فرهنگی در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید بصیری معاون مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس در نشست مرمت مسجد وکیل شیراز گفت: در مدت دو سال 100 طرح و بنای تاریخی و فرهنگی در استان فارس با اعتباری بالغ ‌بر 113 میلیارد ریال مرمت، بازسازی و مطالعات پژوهشی روی آن‌ ها انجام می ‌شود.

بصیری افزود : از این 100 طرح تاریخی و فرهنگی 40 طرح مشارکتی و خانه ‌هایی است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با اختصاص 50 درصد هزینه مرمت به‌صورت کمک‌های بلاعوض به مالکان آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فارس 20 هزار اثر تاریخی و فرهنگی به ثبت رسیده است، ادامه داد: در بافت‌های تاریخی این استان 17 هزار پلاک مسکونی در 360 هزار هکتار وجود دارد که از 2 هزار اثر ارزشمند در شیراز 380 اثر به ثبت رسیده است.

بصیری خاطر نشان کرد: مرمت و بازسازی مسجد وکیل شیراز با 175 مترمربع مساحت از سال 1388 با اعتباری افزون ‌بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز شده است و بازسازی کاشی‌کاری سنگ‌فرش و سردر ورودی آن تا پایان امسال به‌طور کامل به پایان می‌رسد.
 
او بیان کرد: شیراز دارای 360 هکتار بافت‌ تاریخی و قدیمی است که 67 مسجد تاریخی دوره قاجار آن با گنبد و مناره‌های منحصربه‌فرد چشم هر بیننده و گردشگری داخلی و خارجی را به خود خیره می‌کند.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: مرمت و بازسازی بناهای تخت جمشید، کاخ ساسانیان سروستان، فیروزآباد، مجموعه زندیه، مسجد خان، مسجد جامع عتیق و دیگر بناهای تاریخی در دستور کار میراث فرهنگی است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار