ارومیه؛

رسانه ها در پیشبرد اهداف و ماموریت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

رسانه ها در پیشبرد اهداف و ماموریت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک کنند .

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در نشست با خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان آذربایجان غربی افزود: در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با حرفه خبرنگاری و خبرنویسی و با توجه به علاقه اعضای نوجوان به این بخش، کارگاههای آن به مجموعه فعالیتهای کانون افزوده می شود.

جواد زاهدی اظهار کرد: سعی می شود از این پس با آغاز کارگاههای خبرنویسی برنامه بازدید از خبرگزاری ها و رسانه های استانی نیز برای اعضا پیش بینی و اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون فضای کار برای خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان در استان فراهم شده و در صددیم تا به فعالان رسانه ای این حوزه کارت ویژه خبرنگاری برای نخستین بار در کشور صادر شود.

زاهدی با بیان اینکه دبیری کنوانسیون حقوق کودک به کانون پرورش فکری سپرده شده است، گفت: با تشکیل اولین جلسه کمیته اجرایی آئین نامه مرجع ملی کنوانسیون دفاع از حقوق کودک، دبیری این کمیته از طرف مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به کانون سپرده شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان آذربایجان غربی با اشاره به این که کنوانسیون حقوق کودک با ابلاغ وزارت کشور به استانداری ها تفویض اختیار شده است، افزود: به علت تخصص ویژه، دبیری این کنوانسیون در آذربایجان غربی به کانون واگذار شد.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی و تلاش مستمر و همه جانبه برای ارتقای سطح آگاهی جامعه درباره موضوعات مرتبط با کودک در حوزه فعالیت هر یک از سازمان های دولتی و غیردولتی و سمن های عضو کمیته، هماهنگی و تبادل اطلاعات علمی و تحقیقی در موضوعات حقوق کودک همکاری تمامی اعضای کمیته برای ارتقای حقوق کودک در جامعه با برنامه ریزی و تدوین طرح ها و برنامه های مناسب از اقدامات این کنواسیون است.

زاهدی با طرح مسائل مربوط به کودکان، از خبرنگاران خواست این کمیته استانی را در پیشبرد اهداف در حوزه کودک یاری کنند و با تلاش جدی برخی بی تفاوتی ها به حوزه کودک را مورد توجه جامعه قرار دهند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: مخاطب شناسی به عنوان یکی از مباحث مهمی و جدید مطرح در عرصه رسانه است.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه تربیت کودکان و نوجوانان خبرنگار ضروریست، افزود: برای داشتن خبرنگارانی خبره در این حوزه باید از کودکی به پرورش استعدادهای آنها اقدام شود.

وی پیشنهاد داد :نوجوانان علاقه مند کار خبرنگاری و آموزش این حرفه را از خبرگزاری پانان ( خبرگزاری دانش آموزی) شروع کنند ، چرا که این خبرگزاری ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای آموزش افراد در حوزه خبرنگاری دارد.

در این نشست حسن فاخری مسوول خبرگزاری جمهوری اسلامی آذربایجان غربی نیز با تاکید بر رعایت سه رکن اساسی در خبر گفت: رعایت صحت، دقت و سرعت از جمله مسائلی است که خبرنگاران همیشه به آن توجه ویژه ای دارند.

وی افزود: خبرنویسی و خبرنگاری نیازمند ممارست و علاقه بوده و داشتن استعداد ذاتی در این زمینه موجب موفقیت دو چندان خبرنگاران می شود.

فاخری با اشاره به گسترش فضای رسانه ای در کشور و جهان ادامه داد: شبکه های اجتماعی هم اکنون حوزه رسانه و خبر را توسعه داده و جامعه هم اکنون وارد فضای رسانه ای جدیدی شده که باید مدیریت شده در آن حضور یافت.

وی اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان در صورت رغبت اعضای کانون به بازدید از رسانه ها با کانون پرورش فکری آماده همکاری است.

اجرای موسیقی و آهنگ توسط اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودگان و نوجوانان استان، پرسش و پاسخ اعضای نوجوان کانون از اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان آذربایجان غربی و تجلیل از خبرنگاران با اهدای نشان مرغک کانون و عروسک های ساخت اعضای کانون از بخشهای دیگر این نشست بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.