ماجرای 400 میلیون دلار پرداختی به ایران سوژه کمدین آمریکایی شد

بریت بارت در گزارشی به برنامه طنز یک کمدین آمریکایی با محور دروغگویی "باراک اوباما" درباره پول پرداختی به ایران، اشاره کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بریت بارت در گزارشی به قلم "آرون کلین" نوشت: ماجرای 400 میلیون دلار پول پرداختی واشینگتن به تهران هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد بطوریکه حالا دستمایه کمدین مطرح آمریکایی شده است.

"جکی میسون،" کمدین مطرح آمریکایی، در یکی از برنامه‌های "استندآپ کمدی" خود از ماجرای پرداخت 400 میلیون دلار به ایران و آزادی همزمان 5 زندانی آمریکایی استفاده کرد تا علاوه بر ساختن برنامه‌ای طنز، انتقادات خود را از دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، مطرح کند.

برنامه طنز جکی میسون روز شنبه ضبط شد و قرار است یکشنبه شب از شبکه رادیویی پخش شود. میسون با اشاره به اینکه اوباما پرداخت 400 میلیون دلار را به ایران "باج" نمی‌داند گفت: باید هم تکذیب کند زیرا هر زمان اوباما دروغ جدیدی می‌گوید آمار نظرسنجی‌هایش بالا می‌رود.

این کمدین آمریکایی در ادامه افزود: اوباما به خوبی دریافته است دروغ گفتن بهترین راه است تا در این کشور به عنوان یک رئیس جمهور موفق شناخته شود. محبوبیت اوباما هم اکنون بین 53 تا 55 درصد است و پس از گفتن دست‌کم 200 دروغ مختلف به اینجا رسید. هر زمان اوباما حقیقت ماجرایی را گفت به دردسر افتاد، خب طبیعی است به خود بگوید مردم آمریکا یا احمق هستند یا نادان! حقیقت این است که حق با اوباما است. او هر بار برای بالا بردن سطح محبوبیت خود، داستان دروغین جدیدی سرهم می‌کند.

میسون در ادامه افزود: حالا چه کسی ممکن است باور کند شخصی 400 یا 500 میلیون دلار پرداخت کرده و به طور ناگهانی چند زندانی آزاد شده‌اند؛ اما هیچ ارتباطی میان این دو وجود ندارد؟ اوباما در حالیکه مستقیما به چشمان ما نگاه می‌کن مدعی است هیچ ارتباطی میان این دو وجود ندارد. اگر او در یک آسایشگاه بود بدون شک فکر می‌کردید با حرف‌هایی که زده یک تیمارستانی است! حتی تصورش را هم نمی‌کردید چنین شخصی رئیس دولت کشوری باشد. بیشتر به نظر می‌آمد اوباما برای دیوانگانی که در لباس مخصوص این افراد با آستین‌هایی گره زده در پشت هستند، سخنرانی می‌کند؛ برای اینکه حرف‌هایی که او می‌زند با هیچ عقل سلیمی قابل باور نیست.

جکی میسون در بخش دیگری از سخنانش با مطرح کردن مثالی به تمسخر اوباما پرداخت و گفت:تصور کنید شخصی یک فروشگاه لباس دارد. این شخص ادعا کند پولی که مردم پرداخت می‌کنند هیچ ارتباطی با برداشتن لباس‌ها از سوی آنها ندارد. سپس ادعا کند فروشگاه او سودآور است؛ اما این موضوع هیچ ارتباطی با پول پرداخت شده از سوی مشتریان ندارد، اتفاقا پول پرداختی آنها نیز ارتباطی با لباس‌ها ندارد!

ماجرا از زمانی اغاز شد که وال استریت ژورنال فاش کرد دولت اوباما ژانویه 2016 مبلغ 400 میلیون دلار بابت آزادی زندانیان آمریکایی به ایران پرداخت کرده است. کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بارها تاکید کردند هیچ ارتباطی میان پول پرداخت شده و آزادی زندانیان وجود ندارد و واشینگتن به تهران باج نداده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار