نمایشی با محتوای «بن تن» و مشکلات خانواده ها با فرزندان خود، در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی حاضر می شود.

آرش شریف‌زاده کارگردان نمایش «بنیامین و بن تن» منتخب شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی بخش صحنه‌ای، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: موضوع نمایش در رابطه با بازی‌های کامپیوتری و مشکلاتی است که همه والدین با فرزندان خود دارند. شخصیت نمایش وارد کیس کامبپوتر خود می‌شود و از نزدیک بن تن و ویروس های مخرب را می‌بیند.

وی در راستای انگیزه خود از انتخاب این موضوع اظهار داشت: موضوع امروزی است که هر خانواده‌ای با آن درگیر بوده و همچنان ادامه دارد. حتی پسر خودم هم از صبح تا شب پای بازی های کامپیوتری می‌نشیند. به همین منظور از نزدیک با معضلات ناشی از استفاده این بازی ها آشنا هستم.

شریف‌زاده با بیان اینکه نمایش را به فضای فانتزی نزدیک کرده‌ایم، مطرح کرد: زمانی که پسر بچه به فضای کیس وارد می‌شود، سعی کردیم اجرای نمایش را به سمت فانتزی بودنش نزدیک‌تر کنیم تا به مضمون نمایشی عروسکی نزدیک‌تر شود.

وی با بیان اینکه دبیر جشنواره را به راحتی می‌توان پیدا کرد، گفت: یکی از نقاط قوت جشنواره راحت پیدا کردن مرضیه برومند است که می‌تواند با مطرح‌کردن مشکلات در صدد حل آن برآید. از طرفی این اتفاق باعث می شود تا بازخورد خوبی را در جشنواره امسال ببینیم.

شریف‌زاده در خصوص یکی از معضلات جشنواره مطرح کرد: هر گروهی که انتخاب می‌شود، دوست دارد اجرای عموم از اثر خود داشته باشد و از لحاظ مالی حمایت شود. آنطور که باید این اتفاق تحقق نمی‌پذیرد اما این را هم نباید فراموش کنیم که برگزاری ورکشاپ‌ها کمک بسزایی به پیشرفت گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده کرد.

گفتنی است؛ شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی از اول الی هفتم شهریور ماه برگزار می شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار