دبکا فایل: حضور ده‌ها افسر آمریکایی در بدنه نیروهای کُرد در سوریه

یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی در گزارشی، از حضور ده‌ها افسر آمریکایی در بدنه نیروهای کُرد در حسکه پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه صهیونیستی دبکا فایل در گزارشی آورده است: برخورد میان روسیه و آمریکا در روزهای گذشته زمانی به اوج خود رسید که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه تصمیم گرفت برای توقف پیشروی و هماهنگی روسیه، سوریه، ایران، ترکیه و عراق،  در راستای حمایت از کُردها کاری انجام دهد و این علت اعزام جنگنده اف 22 رابتورز به عرصه بود. این نخستین بار در شش سال گذشته جنگ در سوریه است که چنین تصمیمی اتخاذ می‌شود. هدف آن، ایجاد پوشش هوایی برای شبه نظامیان کُرد در شهر حسکه در جریان حملات نیروی هوایی سوریه بود.

برخی منابع اطلاعاتی در خاورمیانه گزارش دادند: نبرد در حسکه از سوی جنگنده‌های سوری صورت نگرفته و این هواپیماهای روسی بودند که عملیات را اجرا کردند. فرمانده نیروهای آمریکا در اردن و سوریه تلاش کرد با فرمانده روسی، که در امان پایتخت اردن در این زمان حضور داشت ارتباط برقرار کند، تا هماهنگی با نیروی هوایی سوریه و روسیه در سوریه برقرار شود، اما پاسخی از همتای روس خود نیافت.

دبکا فایل در ادامه می‌نویسد: سخنگوی پنتاگون اوضاع را این گونه توصیف کرد؛ هنگامی که حمله آمریکا در حسکه شروع شد نیروهای ائتلاف در زمین تلاش کردند که با هواپیماهای سوری که به کُردها حمله می کردند ارتباط برقرار کنند، اما پاسخی دریافت نکردند. با وجود اینکه وی درباره چگونگی حضور نیروهای ائتلاف در زمین توضیحی نداده است، منابع نظامی به نیروهای ویژه آمریکایی که به شبه نظامیان کُرد ملحق شده‌اند، اشاره کرده‌اند. آنها همچنین به اینکه هر واحد نظامی دفاع دموکراتیک سوری تعدادی از نیروهای ویژه آمریکا را در خود جای داده است و دهها افسر آمریکایی در هر گردان کُردی حضور دارند، پرداخته‌اند.

این رسانه در ادامه به نقل از روس‌ها می‌نویسد: ما باید منتظر بمانیم که واکنش آتی آمریکا چگونه خواهد بود.

دبکا در پایان می نویسد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، توافق کرده است که مسکو به آنکارا برای ممانعت از دست‌یابی کردهای سوریه و عراق به استقلال کامل و تشکیل کشوری کُرد، که مرزهای از اربیل در شمال عراق تا دریای مدیترانه است، کمک می‌کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
کرد ها متاسفانه تاکنون نتوانستند امریکا و اسرائیل را بشناسند فعلا طبق نقشه انها پیش می روند و فکر می کنند که دارند استفاده می کنند آنها نمیدانند که امریکا به بزرگتر از اونا وفا نکرده چه برسد به کردها فقط می خواهد به منافع خود برسد.
کردها باید متوجه بشوند امریکا می خواهد کشورها را به کشور های کوچکتری تقسیم کند تا بتواند حکومت کند و مردم این کشورها نباید به دام دشمنانشان بیافتند.
کردهای ایران اول انقلاب اشتباهاتی داشتند وقتی فهمیدند جمهوری اسلامی حامی آنها هست و آنی نیست که دشمنان تبلیغ می کنند از این رو در صدد جبران بر آمدند و شهدای زیادی هم تقدیم نظام نموده و غیورانه از مرزهای وطنمان دفاع نمودند
درود خدای مهربان بر کردهای خودمان
آخرین اخبار