نماینده زنجان و طارم در مجلس گفت: برای حل مشکلات کشور نیاز به بسیج کردن تمام منابع و امکانات است.

تأمین معشیت مردم باید اولویت نخست کشور باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "علی وقف‌چی" نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی امروز(یکشنبه 31 مرداد ماه) اظهار داشت: در طول 38 سال گذشته، شاهد خدمات ارزنده‌ای بوده‌ایم و جای بسی تقدیر و تشکر از جان‌فشانی‌های جوانان دارد.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف نظام به عنوان الگوی عملی اسلام ناب محمدی که زمینه‌ساز پایه‌های حکومت ایرانی اسلامی است و اساس آن مبتنی بر توسعه همه‌جانبه کشور بر مبنای عدالت در همه ابعاد آن می‌باشد، موارد مختلفی می‌تواند در این راستا راهگشا باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم، با بیان اینکه برای تحقق اهداف نظام اسلامی تا به حال، موارد بسیاری را شنیده‌ایم اما به آن عمل نکرده‌ایم، خاطر نشان کرد: کشور طعم شیرین یک‌صدایی آحاد ملت در لوای رهبری را تجربه کرده است و از این طریق، با وجود کمبود امکانات نسبت به جهان مهاجم، با صلابت و سلامتی از بحران‌های خارجی عبور کرده است.

وقف‌چی خاطر نشان کرد: حل مشکلات امروز به مراتب سخت‌تر از دوران گذشته است و برای حل مشکلات کشور نیاز به بسیج کردن تمام منابع و امکانات انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به راه حل‌های مشکلات کشور بیان داشت: تعریف جایگاه ویژه برای افراد باتجربه به عنوان ذخایر انسانی، علمی، هنری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، پشتوانه قوی مشاوره‌ای برای کشور است. 

وقف‌چی تصریح کرد: کسانی که جنگ را اداره کردند، سنی کمتر از 30 سال داشتند.

نماینده مردم زنجان و طارم یادآور شد: بازتعریف نظام آموزشی و جایگاه رفیع معلم در کشور، به طوری که از پیش‌دبستانی تا دانشگاه، همه ابعاد شخصیتی انسان کامل را رشد می‌دهد، حائز اهمیت است که این موضوع، منوط به تغییر سیستم آموزشی از سنتی به نظام آموزشی ارتقاء مهارت و خلاقیت است.

وقف‌چی با بیان اینکه تأمین رفاه دانشگاهیان و فرهنگیان باید در اولویت قرار بگیرد متذکر شد: رفع انحصار از شاخه‌های مورد نیاز علم و اقتصاد خصوصاً در رشته‌های پزشکی و اصلاح سیستم بانکی کشور از وضعیت موجود، به مشارکت واقعی، مشارکت قدم به قدم و سرمایه‌گذاری با تولیدکنندگان به نحوی که سود و زیان نسبی محاسبه شود، نیاز دارد.

وی اظهار داشت:‌ باید با ایجاد اشتغال مولد و لحاظ کردن یک شغل پایدار برای هر ایرانی، از مسئله چندشغلی در بخش‌های خصوصی و دولتی مانع شد و برای هر ایرانی، یک کارت اشتغال صادر کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم تصریح کرد: باید به تولید، نگاهی ویژه داشت تا با کاهش هزینه و افزایش تولید، مزیت نسبی و ارزش افزوده نسبت به انرژی مصرفی قابل رقابت در صادرات باشد. همچنین با اصلاح ساختار نظام هماهنگ حقوق و دستمزد در تمام ارگان‌های دولت باید تبعیض‌ها را رفع کرد. 

وقف‌چی افزود: برقراری تأمین معیشت مردم با رویکرد حفظ کرامت انسانی آن‌ها، تعیین تکلیف وضعیت استخدامی حق‌التدریسی آموزش و پروش، مدرسین آموزشکده‌ها و فارغ التحصیلان صنعت نفت باید مورد توجه قرار گیرد. تأمین معیشت مردم، باید اولویت نخست کشور باشد.

انتهای پیام/

 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
این را سال۱۳۹۲ سیدمحمدغرضی گفتند
آخرین اخبار