ده‌ها کودک بیمار که از سوی هلال احمر افغانستان برای مداوا به آلمان فرستاده شده بودند، با سلامت کامل به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

ده ها کودک پس از تداوی از کشور آلمان در کابل به خانواده های شان تسلیم داده شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مرام صداقت، سخنگوی هلال احمر افغانی حین تسلیم دهی این کودکان به خانوادهایشان گفت: این کودکان که به بیماری های التهاب مزمن استخوان و سوختگی شدید مصاب بودند، از ۶ ماه پیش توسط جمعیت هلال احمر و به همکاری دهکده صلح آلمان،جهت تداوی به آلمان  فرستاده شده بود که امروز بعد از تداوی به خانواده هایشان تسلیم می شود.

آقای صداقت گفت امسال به تعداد ۱۴۰ مریض را جهت تداوی به آلمان فرستاده اند که ۶۹ مریض آن امروز به کابل برگشتند و باقی مانده های این مریضان بعد از تداوی به کشور آورده منتقل خواهند شد.

اجمل از ولایت بادغیس که پسرش به  اثر سوختگی شدید شامل این برنامه شده بود، گفت: پسرم ۶ سال دارد که توسط گاز تمام صورت اش سوخته بود و ما بعد از آن که به سره میاشت مراجعه کردیم سره میاشت پسرم را به آلمان برد که حالا دوباره صحتمند شده است.

دهکده ای صلح آلمان  ۲۷ سال است که در کشور فعالیت دارد و مریض های را که التهاب مزمن استخوان، شکسته گی استخوان، سوختگی شدید، عمل جراحی مقعد و مثانه خارج از بطن را سال دوبار جهت تداوی به آلمان می فرستد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، کابل ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار