مدیر مبارزه با جریام جنایی فرماندهی پلیس هرات به دلیل رفتار توهین آمیز و بازداشت موقت یک خبرنگار درهرات از جامعه خبرنگاری و خبرنگار بازداشت شده رسمآ معذرت خواهی کرد .

معذرت خواهی مسوولان پلیس هرات از خبرنگارانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، قدیر شاهین، مسوول دفتر ولایتی اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان در هرات میگوید، بعد از اعتراض و دادخواهی نهادهای صنفی خبرنگاری به دلیل برخورد توهین آمیز وبازداشت موقت یک خبرنگار از سوی پولیس، محمد ایوب انصاری فرمانده پولیس هرات ومدیر مبارزه با جرایم جنایی این ولایت رسمآ از خبرنگاران پوزش خواستند.

دفتر اتحادیه ملی ژورنالستان افغانستان با نشر خبرنامه ی نوشته است که عبدالباری رحمانی مدیر مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پولیس هرات روز چهارشنبه ۲۷ اسد طی یک نشست مشترک با نهادهای صنفی خبرنگاری هرات، با حضور مقامات ارشد پولیس این ولایت رسماً از حسین نیکخواه خبرنگار تلویزیون استقلال معذرت خواست و ازعملکرد ماموران پولیس درمقابل این خبرنگار ابراز نارضایتی کرد.

حسین نیک خواه خبرنگار تلویزیون محلی استقلال درولایت هرات حوالی ساعت هشت شام یکشنبه ۲۴ اسد درجریان عکس برداری از یک رویداد جنایی درناحیۀ سوم شهر هرات مورد خشونت لفظی وتوهین پولیس قرار گرفت.

در خبرنامه آمده است که پولیس این ولایت پس از آن برای نیم ساعت نیک خواه را بازداشت کرده است.

در همین حال نهادهای حامی و صنفی خبرنگاران درهرات در یک نشست به بررسی این قضیه پرداخته بعداً با رییس دادستانی و فرمانده پولیس هرات در تماس شده، خواهان پاسخگویی آنها در این زمینه شدند.

این داد خواهی ها سر انجام به برگزاری نشست مشترک میان نماینده گان خبرنگاران و مسوولان پولیس، در اواخر هفتۀ گذشته مسوولان پولیس از خبرنگاران، معذرت خواهی کردند.

نهادهای خبرنگاری درهرات، همچنان درنشست اخیرشان، از دولت مرکزی خواستار عملی ساختن وعده های رییس جمهور در زمینۀ پشتیبانی و جلوگیری از خشونت در برابر خبرنگاران شدن.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار