بانک جهانی اعلام کرد: هفتاد میلیون دلار آمریکایی را به منظور توسعه و بازسازی سیستم آبرسانی در اختیار دولت افغانستان قرار می‌دهد.

کمک 70 میلیون دلاری بانک جهانی برای بازسازی سیستم آبرسانی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب کشور گفته است که بخشی این پول در مهار آب های افغانستان به مصرف خواهد رسید و مقداری هم روی دسترسی مردم در سال های آینده به آب صحی هزینه خواهد شد.

آقای عثمانی می گوید که سیستم آبرسانی در سی و چهار ولایت افغانستان توسعه و بازسازی خواهد شد که به گفته او دو صد و بیست و دو شبکه به تازگی تاسیس و بیش از بیست و یک هزار هکتار زمین آبیاری خواهد شد.

وزارت انرژی و آب انتظار دار که با بهره برداری این پروژه ها نزدیک به چهار صد هزار خانواده به آب صحی دسترسی پیدا کنند.

به گفته عثمانی با توسعه و بازسازی سیستم آبرسانی از کوچ های اجباری روستاییان جلوگیری می شود و همزمان برای هزاران نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

همزمان تورو کونیشی، نماینده بانک جهانی در افغانستان گفته است که او امیدوارم است با اجرایی پروژه های جدید زمینه مهار آب ها و سیلاب گرفته شود و همچنین کمکی موثری باشد برای میکانیزه کردن بخش کشاروزی افغانستان.

وزارت انرژی و آب کشور می گوید که برنامه های مهمی در راستای مهار آب ها و احداث بند های آب و برق روی دست دارد.

این وزارت اعلام کرده است که تلاش دارد تا برنامه دوم توسعه ای زمان محمد داوود خان را عملی کند.

انتظار می رود که تا در آینده نزدیک چندین قرارداد در راستای ساخت بند های آب و برق در افغانستان به امضا برسد. علی احمد عثمانی گفته است که پروژه ساخت بند آب کمال خان و قرار داد فعال سازی توربین سوم بند برق کجکی آماده است تا به قرار داد گذاشته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار