همزمان با هفته دولت، 159 طرح عمرانی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح می شود.

159 طرح عمرانی در هفته دولت افتتاح  می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز بهره برداری 159 طرح با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 10 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد.

قاسم سلیمانی گفت: این طرح ها شامل بهره برداری از فاز اول کارخانه فولاد، سه طرح در زمینه آب، کارخانه حجاب، نیروگاه ها و ... با اشتغالزایی 800 نفر است.

وی افزود: طی 2 ماه آینده و با حضور معاون اول رئیس جمهور نیز چهار طرح شاخص با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال در استان افتتاح خواهد شد.

سلیمانی همچنین گفت: تا پایان سال جاری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی 11 هزار شغل جدید یا تثبیت شغلی در استان ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: 50 طرح تولیدی غیرفعال در استان هم تا پایان امسال به چرخه تولید بازمی گردد که 11 طرح از این تعداد تاکنون در مدار تولید قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، افزایش ظرفیت 245 واحد تولیدی، بهره برداری از 50 طرح تولیدی با پیشرفت بالای 60 درصد، کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در 710 هکتار از اراضی، اجرای 21 طرح در بخش گردشگری و اشتغالزایی 500 نفر در حوزه صنایع دستی را از دیگر تعهدات ستاد اقتصاد مقاومتی استان برشمرد.

سلیمانی با ارزیابی مطلوب از روند اجرای طرح های سفر هیأت دولت به استان اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی، راه، گازرسانی و آبرسانی به روستاها، بخش زیادی از تعهدات این سفر انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح راه آهن اصفهان - شهرکرد - خوزستان ادامه داد: هم اکنون دو گروه تأمین مالی و گروه فنی در حال انجام کار کارشناسی هستند که با تکمیل مطالعات به زودی شاهد کلنگ زنی این طرح خواهیم بود.

سلیمانی، وحدت و همدلی شکل گرفته در استان را عامل مهمی در پیشبرد برنامه های دولت دانست و با تأکید بر انتقاد سازنده از دولت گفت: هر گونه تخریب و سیاه نمایی موجب ناامیدی مردم نسبت به نظام و دولتمردان می شود.

وی با بیان اینکه عملکرد ضعیف و ناکارآمدی در مدیریت و عدم همسویی با سیاست های دولت سبب تغییر مدیران می شود یادآور شد: همه جوانب این تغییرات در اختیار استاندار نیست و مراجع ذی صلاح دیگر هم در این زمینه حق اعمال نظر دارند.

سلیمانی در پایان همراهی رسانه ها را عامل مهمی در پیشبرد برنامه ها دانست و از رسانه ها خواست: با حفظ حریم ها و عدم ورود به حواشی، در تحکیم وحدت و همدلی در استان نقش آفرین باشند. 

هفته اول شهریور به مناسبت شهادت شهیدان محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در ۸ شهریور ۱۳۶۰، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

امسال، برنامه های گرامیداشت هفته دولت از دوم شهریور آغاز می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار