نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای تقدیر از خدمات دولت و نگاه نقادانه به کاستی ها دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت فرصت مفتنمی است که مردم و دولتمردان هم یک نگاه نقادانه به اقدامات و فعالیت های انجام شده داشته باشند و هم خدمات صورت گرفته را مورد تحسین و قدردانی قرار دهند.

وی افزود: دولتمردان باید در این هفته به مطالبات و دغدغه های مردم توجه کنند و مردم هم توجه بیشتری به دستاوردها و خدمات نظام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی ساده زیستی، ولایت مداری و خدمت رسانی به مردم دانست و تأکید کرد: این شهیدان والامقام باید الگوی تمامی دولتمردان و کارکنان دولت باشند.

نکونام، با تأکید بر اهمیت حرکت با روحیه انقلابی و جهادی و توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت از سوی دولت، افزود: راه موفقیت و سربلندی دولت ها آن است که در هر مقطعی انتظارت و ضرورت های زمان خود را درک و با توجه جدی به آن، برنامه ریزی کنند.

وی اظهار داشت: دولتمردان به عنوان اداره کننده امور و خواص جامعه باید نسبت به نفوذ دشمن در تحلیل ها و موضع گیری ها توجه و مراقبت کنند تا خدایی ناکرده تحلیل مسئولان ما متناسب با خواست و اراده دشمن پیش نرود.

خطیب جمعه شهرکرد، مسائل فرهنگی را از اولویت برنامه های همه دولت ها دانست و گفت: در مقاطعی که دشمن تلاش بیشتری برای تحریف و به ابتذال کشیدن فرهنگ جامعه دارد دولتمردان باید نسبت به مسائل فرهنگی و مبارزه با فساد توجه بیشتری داشته باشند.

نکونام، در ادامه به مسأله سیاست خارجی، برجام، بی اعتمادی به آمریکا و جنایت آفرینی های بزرگ استکبار جهانی در منطقه اشاره و اضافه کرد: منطق و مذاکره کار خوبی است اما آمریکایی ها مذاکره را هم میز تهدید قرار می دهند.

وی با بیان اینکه اقتدار و عزت درونی در سایه مذاکره حاصل نشده و نخواهد شد، تأکید کرد: دلداگی به آمریکا و دل بستن به مذاکرات رسوایی است.

نکونام افزود: با توجه به فریبکاری دشمنان و در شرایطی که فاجعه آفرینی آمریکا در منطقه و کشورهای اسلامی با حمایت از آل سعود خائن و داعش و کشتار کودکان بی دفاع در بحرین بیداد می کند، نباید به هیچ وجه به آنان اعتماد و دل خوش کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اسلام به همان میزان که منطق و مذاکره وجود دارد، بر ایستادگی و مجهز شدن در برابر دشمنان و تقویت بنیه دفاعی نیز تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه در برابر جنایات دشمن، تنها زبان قدرت تأثیر دارد، ادامه داد: قدرت ملی، ایمانی، دفاعی و پیوند امت با امام و ولایت، مهم ترین قدرت برای ایستادگی در برابر دشمنان است.

نکونام، همچنین به روز صنعت دفاعی و ظرفیت های کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: کشور با تلاش جوانان، در صنایع دفاعی توانمند شده است.

وی با اشاره به 31 مرداد روز جهانی مسجد و سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، تقویت برنامه های فرهنگی و ارتباط جوانان و برپایی نمازهای جماعت در مساجد را ضروری دانست.

نکونام همچنین با گرامیداشت روز محیط زیست و محیط بان، بر اهمیت حفظ محیط زیست و قدردانی از تلاش محیط بانان تأکید کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار