با پیگیری ماموران محیط زیست و دستور مقام قضایی یک واحد تولیدی قیر آلاینده در شهرستان نیمروز شناسایی و پلمپ شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان؛سعید محمودی اظهار داشت:براساس گزارشات رسیده و شکایت های متعدد مردمی از واحد تولیدی قیر در شهرستان نیمروز، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زابل ضمن بازدید و محرز شدن آلودگی زیست محیطی اقدام به صدور اخطاریه برای رفع مشکل کرد که متاسفانه هیچ گونه اقدامی از سوی متصدیان این واحد تولیدی انجام نشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این واحد تولیدی با در خواست محیط زیست و دستور مقام قضایی شهرستان زابل به دلیل ایجاد آلایندگی پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه واحد آلاینده مذکور به دلیل رهاسازی گازهای حاصل از فرایند تولید قیر در خط تولید محصول، موجب تولید و پراکنش دود و بوی شدیدی در منطقه و تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط می شد و اخطاریه ها نیز تاثیر گذار نبود اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

وی ادامه داد: براساس دستور مقام قضائی و به استناد ماده های 15و 16 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده 688 قانون مجازات اسلامی از ادامه فعالیت این واحد تولیدی که با آلوده سازی هوا و عدم رعایت استاندارد های زیست محیطی همراه بود ممانعت شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار