کتاب «عزیز جهان» نوشته اکبر صحرایی در آینده نزدیک منتشر می شود.

اکبر صحرایی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از انتشار کتاب «عزیز جهان» در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این کتاب اثری است که به روایت زندگی داستانی پروفسور عبدالعزیز خضری، یکی از مفاخر پزشکی رشته ارولوژی می‌پردازد.

وی افزود: کتاب «عزیز جهان» به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشته شده و داستان آن به سال‌های 1304 یعنی زمان تولد پروفسور خضری تا سال 1360 و اوج کار حرفه‌ای وی برمی‌گردد.

این نویسنده گفت: پروفسور خضری الگوی پزشکان جوان است؛ زیرا تا به امروز 15 هزار عمل جراحی را انجام داده و یک ریال هم بابت آنها دریافت نکرده است. وی نخواسته که تا به حال یک مطب خصوصی پزشکی داشته باشد و کار در بیمارستان‌های دولتی را به داشتن مطب خصوصی ترجیح داده است.

صحرایی ادامه داد: این کتاب در 300 صفحه و 50 فصل نوشته شده و به نحوی به مرور تاریخچه سیاسی و اجتماعی استان فارس از آخرین سال‌های پادشاهی رضا شاه پهلوی تا آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می پردازد.

وی تصریح کرد: مخاطب با خواندن کتاب «عزیز جهان» مروری بر سالهای شکل گیری طب مدرن و چگونگی تأسیس دانشگاه علوم پزشکی خواهد داشت.

این نویسنده خاطرنشان کرد: کتاب «عزیز جهان» تا دو ماه بعد منتشر می شود و انتشارات دانشگاه شیراز اولین چاپ آن را روانه بازار کتاب می کند.

یادآور می‌شود؛ صحرایی تا به امروز کتاب‌هایی با عناوین «270شاخه گل سرخ»، «آرزوی چهارم»، «دار و دسته دارعلی»، «حافظ هفت»، «کانال مهتاب»، «هزار و نه»، «خمپاره خواب آلود»، «ورود ممنوع»، «پرونده 312»، «آنا هنوز هم می خندد»، «شمشاد و آرزوی چهارم» را در دستترس مخاطبانش قرار داده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار