رئیس دانشکده داروسازی مشهد گفت: ساخت دانشکده جدید داروسازی مشهد تلاشی ویژه و اقدامی برجسته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن ایمن شهیدی افزود: پس از 45 سال دانشکده جدید داروسازی مشهد ساخته شد؛ که با این تلاش ویژه و اقدام برجسته، ما در وضعیتی تقریبا برابر با دانشکده هایی چون تبریز، اصفهان و شهید بهشتی از نظر فضای فیزیکی قرار خواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: دانشکده داروسازی مشهد دارای قدمتی 45 ساله بوده و در سال 1350 تاسیس شده است؛ که توانسته در این مدت، خود را به عنوان یکی از دانشکده های موفق دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی کند.

دکترایمن شهیدی افزود: شاید بتوان گفت پایه ریزی بسیار خوبی که برای این دانشکده (دقت نظر بالایی که در جذب اعضای هیئت علمی) وجود داشته است در سیر صعودی این دانشکده بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: یک چهارم مقالات دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آن دانشکده دارو سازی است و شاید اگر بگوییم کیفی ترین مقالات در این دانشگاه از آن دانشکده داروسازی است سخن به اشتباه نبرده باشیم.

دکترایمن شهیدی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو دانشمند برتر یک درصد در سطح ملی دارد که هر دوی این دانشمندان از دانشکده داروسازی هستند و این نیز نکته بسیار مهمی است.

رئیس دانشکده داروسازی مشهد گفت: این دانشکده هشت رشته دکترای تخصصی دایر دارد و می توان گفت اکثر رشته های تخصصی داروسازی را به جز دو رشته به شکل دایر به دانشجویان ارائه می دهیم.

به گفته وی 9گروه آموزشی در این دانشکده فعال هستند که تقریبا تمام حیطه های داروسازی را پوشش داده و فعالیت خوبی را از خود نشان داده اند.

وی افزود: در سال های اخیر از نظر تحقیقات کاربردی دانشکده داروسازی وضعیت بسیار مطلوبی را پشت سر گذاشته و توانسته است به همت اعضای هیئت علمی خود موئسس پنج شرکت دانش بنیان باشد.

دکتر ایمن شهیدی با بیان اینکه داروهای بسیار خوبی در سال های اخیر به مدد همکاران این دانشکده به مرحله تولید رسیده است، اظهار داشت: داروی کروسینا به عنوان آخرین داروی تولید شده در این دانشکده توانسته است خود را به تولید انبوه رسانده و در بازار به استفاده عمومی مردم برسد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
یا خدا