به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد در این باره گفت: با توجه به مفاد شیوهنامه تدوین شده که پس از تصویب، به موسسات و شرکتها ابلاغ شد، ناشرین در ازای حمایت و سرمایهگذاری مستقیم در تولید بازیهای ایرانی، کوپن و یا بیجک مجازی دریافت و برای اخذ مجوز بازیهای خارجی از طریق برگزاری مزایدههای ماهانه بازیها، کوپنهای مربوطه را مصرف مینمایند.
جواد امیری تشریح کرد: با اجرای این طرح، رقابت میان ناشران برای خرید امتیاز بازیهای رایانهای ایرانی شکل گرفته به نحوی که از ابتدای اجرای طرح بیش از ده عنوان بازی بزرگ که تا پیش از این رغبتی برای خرید آنها از سوی ناشرین وجود نداشت، به فروش رسیده و به تدریج این بازیها در بازار توزیع میشوند.
امیری به سیاستهای گذشته در حوزه نشر بازیها اشاره کرد و افزود: تا پیش از این با توجه به سیاستهای گذشته و وجود بودجههای دولتی، تولیدکنندگان بازی انتظار حمایت مستقیم بنیاد از بازیهای ساخته شده را داشتند. این امر مشکلات و معضلاتی از جمله توقع حمایتهای تولیدکنندگان از بنیاد بابت بازیهای خود با هر کیفیت و قیمت و... را بهوجود آورده بود که تولیدکنندگان بر اساس نیاز بازار و بازیکنان بازی تولید نکرده و صرفاً بر اساس ذوق و سلیقه و دریافت حمایت به سمت تولید بازی میرفتند.
معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازیهای رایانهای اجرای این طرح را پل ارتباطی بین ناشر و تولیدکننده دانست و تاکید کرد: با اجرای این طرح اولاً بازیها به سمت کیفی شدن پیش رفته و از طرفی بازیها بر اساس نظر و سلیقه ناشر و نیاز مخاطب ساخته شده و منتشر میشوند.
در دوره جدید بازیهایی همچون جنون سیاه، شتاب در شهر 2، خاله قزی، پلیس بزرگراه، دوران افتخار و... با سرمایهگذاری بیش از بیست میلیارد ریالی بخش خصوصی آماده نشر شده و میتوان گفت اجرای این طرح جان تازهای به تولیدکنندگان بازیهای رایانههای شخصی بخشیده است.
منبع: روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای
انتهای پیام/