اهواز؛

حمایت از خانواده‌های زندانیان در اهواز

انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان اهواز تلاش می‌کند خانواده‌های تمام زندانیان اعم از جرایم عمد و غیرعمد را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان اهواز گفت: این انجمن تلاش می‌کند خانواده‌های تمام زندانیان اعم از جرایم عمد و غیرعمد را تحت پوشش قرار دهد و در سطح شهرستان اهواز نیز تاکنون حدود یک هزار خانواده تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام قدرت هاشم‌نیا اظهار کرد: با استفاده از فرصت ماه رمضان حدود 80 زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری از زندان‌های خوزستان آزاد شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم با وجود تعهدات خیرین، زندانیان بیشتری آزاد شوند.

وی با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان امسال حدود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی خیرین جهت آزادی زندانیان غیرعمد خوزستان جمع‌آوری شده است، افزود: در حال حاضر حدود 220 زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط دریافت کمک در زندان‌های خوزستان حضور دارند که در صورت تامین هزینه، مبلغ مورد نیاز آنان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان اهواز گفت: این انجمن تلاش می‌کند که خانواده‌های تمام زندانیان اعم از جرایم عمد و غیرعمد را تحت پوشش قرار دهد و در سطح شهرستان اهواز نیز تاکنون حدود یک هزار خانواده تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

هاشم‌نیا ادامه داد: ‌بیشترین مشکل این خانواده‌ها، مشکلات معیشتی و نبود سرپرست است و همگی از معضلات و سختی‌هایی رنج می‌برند و نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های فرهنگی در جذب حمایت‌های نیکوکاران عنوان کرد: در این خصوص شاهد مشکلات دلخراشی هستیم و ممکن است برخی نیکوکاران به دلیل زندانی بودن فرد و سرپرست خانوار از این امر استقبال نکنند، این درحالی است که خیر و برکت بسیاری در کمک به خانواده‌های زندانیان وجود دارد.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان اظهار کرد:‌ نیکوکاران به دلیل ترویج فرهنگ، به دیگر بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه کمک می‌کنند ولی این فرهنگ در خصوص زندانیان نیازمند به وجود نیامده و انعکاس فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی این بخش، در اصلاح این روند موثر است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.