فرماندار تاکستان گفت : این شهرستان ۳۵۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سیاوش طاهرخانی در جلسه ای با حضور رییس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: در حال حاضر در این شهرستان 200تخت بیمارستانی وجود دارد.

350تخت بیمارستانی نیاز شهرستان تاکستان
طاهرخانی اضافه کرد : در صورت جذب سرمایه گذار میتوانیم ساختمان 7800 متری متعلق به دانشگاه آزاد را به کلینیک تخصصی تبدیل کنیم.

دکتر زالی رییس کل  سازمان نظام پزشکی کشور هم در این جلسه که در فرمانداری تاکستان برگزار شد گفت: تعامل بین شبکه بهداشت و نظام پزشکی در شهرستان تاکستان قابل تجلیل است.

وی افزود :ارتقای نظام سلامت بدون همکاری شبکه بهداشت و درمان، نظام پزشکی و تامین اجتماعی امکان پذیر نیست و اولین ضربه هم متوجه مردم خواهد بود.

350تخت بیمارستانی نیاز شهرستان تاکستان
زالی همچنین همگرایی دو بیمارستان شفا متعلق به علوم پزشکی و بیمارستان تامین اجتماعی د تاکستان  را در کشور بی نظیر دانست.

وی ضریب بالای  اشغال تخت در بیمارستان تازه تاسیس شفا را بیانگر مکان یابی و موقعیت سنجی مناسب در زمان اجرای این پروژه بیان کرد.

رئیس کل نظام پزشکی کشور ادامه داد : در کشور بیمارستانهایی هستند که ضریب اشغال تخت آنها به 50درصد هم نميرسد و این با توجه به کمبود بیمارستان در برخی شهرستانها به معنی نبود مدیریت در تقسیم امکانات است.

زالی همچنین مختصات شهرستان تاکستان را خاص توصیف کرد و گفت:در این شهرستان علاوه بر جمعیت ثابت، جمعیت شناور و مهاجر هم از خدمات درمانی استفاده میکنند که در برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان باید لحاظ شود.

وی اضافه کرد:طرح های پزشکی بدون جذب مشارکت بخش خصوصی میسر نیست و مسئولان هر شهرستان باید زمینه حضور سرمایه گذاران را فراهم کنند.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم یکی از مولفه های مهم توسعه پایدار را توجه به بهداشت و سلامت بیان کرد.

350تخت بیمارستانی نیاز شهرستان تاکستان
طاهرخانی ادامه داد:نباید بگذاریم امید به زندگی در کشور پایین بیاید و با مرگ بخصوص نسل جوان سرمایه های کشور را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد :بخش سخت افزاری نظام سلامت به دلیل تحریم های ظالمانه با کاستی هایی مواجه است اما باید قبول کنیم در بخش نرم افزاری و جذب پزشک قصور بدلیل  برنامه ریزی ها نادرست است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این جلسه هزینه های بخش درمان شهرستان تاکستان را حدود 37میلیارد ریال بیان کرد و گفت با پیشگیری خود مردم دیگر نیاز به صرف این هزینه ها نبود.

دکتر مهرام افزود :سالانه بودجه های کلانی که میتواند در زمینه اقتصادی و توسعه عمرانی هزینه شود، صرف مباحث درمانی میشود که این امر نتیجه نبود توجه کافی به بحث پیشگیری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان هم در این جلسه گفت:با افتتاح بیمارستان شفای تاکستان مردم طعم تحول نظام سلامت را چشیدند.

جلال رحمانی اضافه کرد :در حال حاضر پرداختی بیماران بین 5 تا10 درصد است که در مقایسه با گذشته 15تا20 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین کلینیک ویژه پزشکی را از ضرورتهای شهرستان بیان کرد و ادامه داد در صورت نبود این کلیک پزشکان بعد گذراندن طرح مجبور به ترک این شهرستان میشوند.

350تخت بیمارستانی نیاز شهرستان تاکستان
مسولان در ادامه سری به بیمارستان ۹۶ تختخوابی شفای تاکستان زدند و ضمن عیادت از بیماران روز پزشک را به پزشکان این بیمارستان تبریک گفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار