نماینده تهران با اشاره به ارائه نامه نمایندگان به هیئت رئیسه گفت: ما همچنان تقاضای برگزاری جلسه غیرعلنی با وزیر دفاع به منظور بررسی استفاده از پایگاه همدان توسط هواپیماهای روسی را داریم.

صادقی: ضرورت برگزاری جلسه غیرعلنی با وزیر دفاع/ لاریجانی: سوخت‌گیری هواپیماهای روسی متوقف نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 2 شهریورماه) خطاب به رئیس مجلس گفت: از شما به خاطر ارائه تذکر به وزیر دفاع تشکر می‌کنم اما در عین حال یک تذکری را هم به هیئت رئیسه مجلس دارم.

وی ادامه داد: این تذکر خود را براساس ماده 18 و 24 آیین‌نامه داخلی بیان می‌کنم زیرا ما براساس اصل 69 قانون اساسی که می‌گوید در شرایط اضطراری در صورتی که شرایط امنیتی کشور ایجاب می‌کند به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزرا و یا 10 نفر از نمایندگان جلسه غیرعلنی تشکیل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در جلسه گذشته ما نامه‌ای را با امضای 20 نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه ارائه کردیم برای بررسی و توضیحات مسئولان ذیربط در مورد دلایلی که ایجاب کرد پایگاه نظامی خود را در اختیار یکی از قدرت‌های جهانی بگذاریم، البته ما ایرادی در این زمینه نداریم و در تقاضای خود نیز اعلام کرده بودیم این درخواست برای آن است که در جریان امور و هماهنگی بیشتر بین قوا این جلسه غیرعلنی صورت بگیرد.

صادقی تأکید کرد: علیرغم آنکه اعلام شده پرواز هواپیماهای روسی به پایگاه هوایی همدان متوقف شده است کماکان تقاضای ما برقرار است زیرا وزیر دفاع بیان کرده‌اند که امکان دارد مجددا این ضرورت اقتضا کند.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر صادقی گفت: این پروازها متوقف نشده است و در جلسه گذشته هم بیان کردم که ما و روسیه در مبارزه با تروریست ها اتحادی با یکدیگر داریم که به نفع مسلمانان منطقه است.

وی تصریح کرد: هیچ پایگاهی هم به هیچ قدرتی داده نشده و نشست و برخاست هواپیماهای روسی برای سوخت‌گیری انجام می‌شده است اما درخواست شما اگر بیاید حتما رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار